شناسهٔ خبر: 26170690 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد:

برنامه‌ریزی برای کاهش 94.1 مگاواتی مصرف برق در مشترکین دیماندی آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از برنامه‌ریزی برای کاهش 94.1 مگاواتی مصرف برق توسط مشترکین دیماندی برق در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، اکبر حسن بکلو افزود: تعداد 9 هزار و 725 مشترک دیماندی در استان وجود دارد که انتظار می‌رود 94.1 مگاوات از میزان برق مصرفی خود را کاهش دهند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با بیان اینکه کاهش میزان برق مصرفی مشترکین دیماندی جزو اهداف اصلی این شرکت در راستای مدیریت مصرف برق است گفت: مشترکین دیماندی آن دسته از متقاضیانی هستند که برق درخواستی آن‌ها 30 کیلووات و بیشتر بوده و اکثراً شامل متقاضیان صنعتی، تجاری و کشاورزی می‌شود.
حسن بکلو ادامه داد: تعداد یک هزار و 370 مشترک صنعتی 100 کیلووات و بیشتر در استان داریم که دارای دیماند مصرفی 175 مگاواتی می‌باشند که سهمیه تعیین شده برای کاهش مصرف آن‌ها 28 مگاوات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به میزان مشترکین بخش کشاورزی- دیماندی اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی- دیماندی با 6 هزار و 107 مشترک با دیماند مصرفی 172 مگاواتی است وسهمیه در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف آن‌ها 54 مگاوات است.
وی با بیان اینکه برای 1 هزار و 415 مشترک بخش اداری-تجاری استان، سهمیه کاهش مصرف 2 مگاواتی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخش تجاری- دیماندی استان نیز با 705 مشترک، 13 مگاوات مصرف دارند که سهمیه کاهش مصرف این مشترکین نیز 4 مگاوات اعلام شده است.
وی اضافه کرد: در سطح استان تعداد 113 مشترک CNG وجود دارد که دیماند مصرفی 16 مگاواتی دارند و سهمیه در نظر گرفته شده برای کاهش مصرف آن‌ها دو مگاوات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: در راستای برنامه‌های پاسخگویی بار در سال گذشته تعداد 2995 تفاهم‌نامه با مشترکین بخش‌های مختلف منعقد شده بود که از این تعداد 394 تفاهم نامه منجر به عملکرد (پاداش) شده بود که در مجموع 80.6 مگاوات کاهش دیماند مصرفی به دنبال داشت.
اکبر حسن بکلو اظهار داشت: برنامه پاسخ گویی بار یکی از عمده‌ترین روش‌های مدیریت مصرف انرژی الکتریکی است که برای بازارهای برق طراحی شده وبه وسیله آن می‌توان میزان مصرف برق را کنترل نمود و این کار از طریق جلب مشارکت مشترکین و انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در ساعات اوج مصرف برق انجام می‌شود.
وی اظهارکرد: از این تعداد تفاهم نامه‌های منعقد شده جهت پاسخ گویی بار، 86 مورد مربوط به جابه جایی تعطیلات روز جمعه، 300 مورد مربوط به کاهش اوج بارصنعتی، 19 مورد مربوط به کاهش 24 ساعته صنعتی، 110 مورد اداری و سیان جی، 81 مورد تجاری، 8 مورد مولدهای خود تأمین و 2 هزار و 328 مورد مربوط به تفاهم‌نامه بخش کشاورزی است که این همکاری در سال گذشته منجر به کاهش 80.6 مگاواتی مصرف برق شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: پیک بار شرکت در سال گذشته 990 مگاوات در مرداد ماه بود که با همکاری و همراهی مشترکین صنعتی، کشاورزی، اداری و تجاری در طرح‌های تشویقی پیک سایی و با مدیریت و مصرف بهینه برق از سوی مشترکین خانگی، در تابستان سال گذشته از بابت کمبود تولید، خاموشی نداشتیم که امیدواریم با همکاری مردم، از پیک برق تابستان سال جاری نیز به خوبی گذر نماییم.

نظر شما