شناسهٔ خبر: 26170654 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

طرفداران مذاکره مستقیم با آمریکا تنها به دنبال تامین منافع خودشان هستند

باشگاه خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آن دسته از افراد که طرفدار مذاکره با آمریکا هستند می‌خواهند منافع خودشان را تامین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده» سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل خاورمیانه، درباره بیانیه برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا، اظهار کرد: کسانی که چنین پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند خالی از دو حال نیستند و یا جاهل و نادان به مسائل هستند که این موضوع بعید به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به بدعهدی‌ها، تهدیدها و تحریم‌های کمرشکن و تاریخی آمریکا علیه ایران نمی‌توان باور کرد این افراد نسبت به مسائل جاهل و نادان هستند و درکی از مسائل ندارند.

کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: نظر آنها یک نوع خیانت عمدی در کار است و این افراد می‌توانند خائن باشند، تجربه دو سال و نیم مذاکره با آمریکا بدعهدی آنها را برای ما آشکار کرده است. ما دیدیم که چگونه ترامپ برجام را نقض کرد و تمامی تعهدات آمریکا را زیر پا گذاشت.

وی با بیان اینکه موضوع بی اعتمادی به آمریکا بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است حتی این افراد مقابل رهبری ایستاده اند، گفت: ما حتی اگر فرض کنیم با آمریکا مذاکره کردیم و روابط بسیار خوبی با آنها برقرار نمودیم، آیا می توانیم روابطی مانند عربستان با آنها داشته باشیم؟ به عبارتی اجازه بدیهم آنها ما را مانند سعودی ها بدوشند و استقلال، اراده و آزادی ما را کاملا در اختیار بگیرند.

سیدافقهی ادامه داد: در این شرایط ما سرنوشتی مشابه عربستان و سایر کشورهای منطقه مانند قطر، امارات، بحرین و ... خواهیم داشت و مدام از جانب آمریکایی ها تحقیر می شویم.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: از هر جهت به این خواسته نگاه کنیم تنها می توانیم بگوئیم مدعیان برقراری روابط با آمریکا بوی خیانت از ادعایشان می آید. آنها از سر دلسوزی و تامین منافع مردم ایران این پیشنهاد را نمی دهند و تنها به دنبال تامین منافع خودشان هستند.

گفتنی است؛ تعدادی از فعالان سیاسی و آقازاده‌های اصلاح‌طلب طی بیانیه‌ای با اشاره به آنچه استقبال جهانی از دیدار رئیس جمهور امریکا با رهبر کره شمالی خواندند و وضعیت پرخطر منطقه، خواستار مذاکره مستقیم و بدون هیچ پیش‌شرط ایران و امریکا شدند.

نظر شما