شناسهٔ خبر: 26170651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پوریانی در حاشیه بازدید از مجتمع قضایی شهید مفتح مطرح کرد

رسیدگی به دعاوی له یا علیه سازمان انرژی اتمی در مجتمع قضایی شهید مفتح

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ضمن بازدید از مجتمع قضایی شهید مفتح و رسیدگی به دعاوی حقوقی بیش از ۴۰ نفر از مراجعین، گفت: رسیدگی به دعاوی له یا علیه سازمان انرژی اتمی در شعب تخصصی مجتمع قضایی شهید مفتح انجام می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران صبح امروز از مجتمع قضایی شهید مفتح بازدید کرد.

وی همچنین در جریان ملاقات مردمی به درخواست‌ها و مشکلات مراجعان به صورت حضوری رسیدگی و دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

پوریانی همچنین ضمن رسیدگی به دعاوی حقوقی بیش از ۴۰ نفر از مراجعین با برخی از همکاران اداری و قضایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: مجتمع قضایی شهید مفتح از نظر صلاحیت محلی در حوزه حقوقی مناطق شهرداری منطقه ۵، ۲۱ و ۲۲ را تحت پوشش قرار می‌دهد، در حوزه خانواده نیز مناطق ۵، ۹، ۲۱ و ۲۲ را تحت پوشش دارد که با تعداد ۱۶ شعبه حقوقی و ۷ شعبه خانواده به پرونده‌های مطروحه رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر صلاحیت ذاتی رسیدگی به کلیه دعاوی حقوقی، مدنی، بازرگانی و همچنین در خصوص مسائل خانواده اعم از مطالبه مهریه، اجرت المثل، نفقه و طلاق و..... در این مجتمع صورت می گیرد.

پوریانی گفت: مهمترین دعاوی حقوقی که در این مجتمع مطرح است، الزام به تنظیم سند، انواع مختلف ایفای تعهد، مطالبه وجه چک، مطالبه طلب است.

رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در پایان خاطر نشان کرد: مجتمع قضایی شهید مفتح با دو شعبه ویژه صلاحیت رسیدگی به دعاوی سازمان انرژی اتمی، بنیاد شهید و مسولیت مدنی قضات سراسر کشور را دارد.

لازم به ذکر است اجرای احکام مدنی این مجتمع کاملا به صورت متمرکز پاسخگوی مراجعین است.

انتهای پیام

نظر شما