شناسهٔ خبر: 26170640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت برق کردستان:

راهکاری جز مدیریت بهینه مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی نداریم

سنندج- مدیرعامل شرکت برق کردستان با اشاره به کمبود پنج هزار مگاوات برق در کشور گفت: راهکاری جز مدیریت بهینه مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، هیوا لهونیان امروز دوشنبه در سمینار آموزشی تخصصی بهینه سازی مصرف برق در بخش اداری استان که در سالن اجتماعات شرکت گاز شهرستان سنندج برگزارشد، گفت: امسال کشور بدلیل کمبود شدید بارش های سال گذشته و به تبع آن کمبود آب پشت سدها که به  عنوان منابع برق آبی مورد توجه ونیاز است با کمبود نیرو مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه ماموریت و رسالت همه ما فعال کردن تمام ظرفیت های  موجود است، عنوان کرد:  اگر بدرستی از ظرفیت ها استفاده شود نه تنها خاموشی نخواهیم داشت بلکه ظرفیت اضافی هم خواهیم داشت.

وی بیان کرد: راهکارهای مدنظر برای مدیریت مصرف که با رعایت آن هم کار انجام و هم کمبودی نداشته باشیم در این سمینار به آن پرداخته می شود.

مدیرعامل شرکت برق کردستان اظهارداشت: وقتی شرایط غیرنرمالی ایجاد می شود ادم به فکر اتفاقات رخ داده شده  در گذشته می افتد و آنرا  مرور می کند.

لهونیان ادامه داد: ما مجموعه متولیانی هستیم که هنوز نتوانستیم چیزی به نام مطالبه را وارد بطن نیازها و آگاهی های مردم کنیم و هنوز در جامعه ما نیازسنجی به درستی انجام نمی شود و راندمان در حد مطلوب نیست.

وی پیش بینی تولید برق در سال ۹۷ در کشور  را ۵۸  هزارمگا وات ذکر کرد و گفت:  از این میزان، ۲۰ هزار مگاوات آن صرف سیستم های سرمایشی می شود که این میزان مصرف کل کشور عراق است.

وی با اشاره به اینکه با ۵۰ درصد میزان مصرف پیش بینی شده میتوان کشور را اداره کرد، بیان کرد: معتقدم  اگر بهینه سازی کنیم می توان کل برق کشور را با ان تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت برق کردستان با بیان اینکه از  ۲۰ هزار مگاوات،پنج هزار مگاوات مصرف برق بخش اداری و بانک های ما است، عنوان کرد: از ۵۸ هزار پیش بینی مصرف کشور بدلیل کمبود ذخیره آب پشت سدها،پنج تا شش هزار مگا وات کمبود برق داریم.

لهونیان ادامه داد: راهکاری جز مدیریت بهینه مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی نداریم و اگر مدیریت شود و مردم همکاری کنند بدون کوچکترین مشکلی می توان ۱۰ هزار مگاوات هم ذخیره کنیم.

وی بیان کرد: سال ۹۶ آب پشت میزان ظرفیت آب پشت سدها ۱۸ میلیارد متر مکعب بوده که هشت میلیارد آن قابل استفاده برای تولید برق بوده است.

وی بیان کرد:  در سال جاری تاکنون میزان آب پشت سدها ۱۳ میلیارد مترمکعب بوده که بخش قابل استفاده آن برای تولید برق در حالت خوشبینانه ۳ میلیارد مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت برق کردستان تعداد مشترکان برق استان را ۶۲۴ هزار مشترک خواند و گفت: ۹۵ درصد مشترکان برق استان را بخش های خانگی و تجاری تشکیل دادند.

نظر شما