شناسهٔ خبر: 26170586 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری اردو برای ۳۰ هزار دانش‌آموز

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از برگزاری اردو برای ۳۰ هزار دانش آموز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کاظمی امروز در نشست خبری با موضوع فراغت و فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش با محدودیت امکانات و اعتبارات مواجه است، لذا بهتر است دستگاه‌هایی مختلف به آموزش و پرورش برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان کمک کنند.

کاظمی در خصوص برنامه های تابستانی گفت: معاونت پرورشی ۳۷ برنامه تدوین کرده که ۱۷ برنامه آن ملی است. همچنین سومین دوره مسابقات فرهنگیان کشور داریم و اردو برای دانش آموزان مناطق محروم و همچنین اردوی زیارت اولی ها نیز در  دستور کار قرار دارد.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اشاره به اردوهای راهیان نور ادامه داد: اردوی راهیان نور برای ۱۰ هزار دانش آموز از دهم تیرماه آغاز می شود و برای کیفیت و کمیت این اردوها و ارتقای ضریب ایمنی برنامه ریزی کردیم، همچنین اردوی هجرت و نیز برگزاری ۱۸ دوره پرسش مهر دانش آموزی در برنامه‌ها داریم که تاکنون پنج میلیون دانش آموز و خانواده در آن شرکت کرده اند.

کاظمی افزود: جشنواره گلدسته های سرو برای دعوت نماز برپا کردیم که اجرای آن از نیمه اردیبهشت آغاز شده است.

وی به فعالیت های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: برنامه فرهنگی و پاتوق کتاب و کلاس آموزشی در کانون ها برگزار می شود.

وی گفت: در حوزه تربیت بدنی و سلامت ۱۱۰ هزار کانون درون و برون مدرسه ای داریم که ۱۰ هزار  دانش‌آموز در این کانون ها حضور خواهند یافت، ضمن اینکه جشنواره های ورزشی را هم در نظر گرفتیم.

کاظمی درباره برنامه های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: در ۳۱ استان و برای ۲۰ هزار دانش آموز و اردوهای جهادی، اردوهای آموزشی داریم که با موضوع  فضای مجازی و سواد رسانه ای هستند. ناگفته نماند برگزاری کارگاه های مهارت اجتماعی برای حدود ۱۲۰ هزا دانش آموز در نظر گرفته شده است. همچنین اردو برای ۳۰ هزار دانش آموز داریم.

کاظمی افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی اردوی هجرت چهار روزه را داشته که سال گذشته ۷۰ هزار دانش‌آموز در آن شرکت کردند. همچنین اردوهای جهادی ۴ تا ۷ روزه را دارند.ناگفته نماند حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ اردو در طول سال تحصیلی با مجوز از مرکز کنترل سفرهای برون استانی برگزار شد.

کاظمی عنوان کرد: همچنین مرکز کنترل اردویی در کاهش حوادث اردویی موثر بود و بیش از ۳۰ درصد حوادث کاهش یافت علاوه بر آن آموزش ۱۶۰ هزار نفر برای برگزاری اردوها در قالب سی و دو برنامه آموزشی و بازنگری در شیوه نامه اردوها مورد توجه است که به محض تصویب شدن آیین نامه اردوها دستورالعمل آن ابلاغ می شود.

نظر شما