شناسهٔ خبر: 26170502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کمیته امداد منطقه دو بیرجند خبر داد:

بهره‌مندی ۴۳۰ نفر از مشاوره گروهی در راستای پیشگیری از اعتیاد

بیرجند- مدیر کمیته امداد منطقه دو بیرجند گفت: در راستای پیشگیری از اعتیاد در سال گذشته ۴۳۰ نفر از مشاوره گروهی بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزاعی صبح دوشنبه در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند اظهار کرد: شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب به اعتیاد و انجام مشاوره‌های فردی ازجمله اقدامات کمیته امداد در راستای پیشگیری از مواد مخدر بوده است.

مدیر کمیته امداد منطقه دو بیرجند بیان کرد: برخی از افراد بعد از انجام مشاوره‌های تخصصی در صورت نیاز به درمانگاه‌های ویژه معرفی‌شده‌اند که معرفی‌شدگان به درمانگاه‌ها در سال گذشته ۵۴ نفر بوده است.

خزاعی ادامه داد:  همچنین در سال گذشته تعداد ۲۱ نفر به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند که ۵۰ درصد هزینه آنان را کمیته امداد و ۵۰ درصد دیگر را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده است.

وی بابیان اینکه در سال ۹۶ به دو نفر از بهبودیافتگان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کردیم، افزود: در سال گذشته در راستای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برای ۴۳۰ نفر مشاوره گروهی  و ۲۰۰ نفر ساعت مشاوره فردی داشتیم.

مدیر کمیته امداد منطقه دو بیرجند گفت:  در حوزه درمان اعتیاد به مواد مخدر دو کودک زیر ۱۳ سال در بیرجند و ۴ کودک نیز در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی شناسایی شدند که تأمین هزینه‌های درمان آنان نیاز به پیگیری دارد.

خزاعی در خصوص برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر نیز یادآور شد: برپایی نمایشگاه آشنایی با آسیب‌های مواد مخدر در کانون پیروان ولایت، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره گروهی برای افراد رد معرض آسیب را در هفته مبارزه با مواد مخدر خواهیم داشت.

حسن شرفی، رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند نیز در این جلسه گفت: پرداخت همه هزینه‌های ترک اعتیاد از سوی نهادها و سازمان‌های دولتی راهگشا نیست چراکه تجربه ثابت کرده اگر فردی خود هزینه‌های درمان اعتیادش را پرداخت کند احتمال بازگشت مجدد او کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: البته افراد نیازمندی که اعتیاد به مواد مخدر دارند به‌صورت طبیعی برای درمان باید تحت حمایت قرار گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان بیرجند یادآور شد:  افتتاح مرکز اقامتی میان‌مدت، برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد و برگزاری کارگاه های آموزشی در محل های کم برخوردار  از جمله برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر بهزیستی شهرستان بیرجند است.

نظر شما