شناسهٔ خبر: 26169952 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین حضور ایران در نمایشگاه کتاب سئول بعد از 11 سال

تهران - ایرنا - جمهوری اسلامی ایران بعد از 11 سال دومین حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سئول کره جنوبی (30 خرداد تا سوم تیر) را تجربه می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران،بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب کره جنوبی در مرکز نمایشگاهی «کوئکس» شهر سئول و با حمایت وزارت فرهنگ، ورزش و توریسم این کشور برگزار می‌شود.
شعار این دوره از نمایشگاه، «تعریف جدید از کتاب» عنوان شده و جمهوری چک میهمان ویژه نمایشگاه است.
آخرین دوره نمایشگاه کتاب سئول با حضور 17 کشور و 356 شرکت کننده برگزار شد و 202 هزار و 297 بازدیدکننده داشت.
جمهوری اسلامی سال 1386در سیزدهمین دوره از نمایشگاه سئول حضور داشت.
البته در نوزدهمین دوره از این نمایشگاه با عنوان «کتاب، انسان، آینده» که با حضور 610 ناشر از ٢٥ کشور برگزار شد، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ناشر دولتی) و نشر امرود (ناشر خصوصی) شرکت‌ داشتند.
چندی پیش دیداری میان مدیر بخش بین الملل نمایشگاه کتاب سئول، خانم کیم اون هی و آقای ایرو جوو مدیر اجرایی نمایشگاه کتاب سئول و رضا نوعی مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران صورت گرفت که در آن بر تبادل غرفه رایگان میان دو نمایشگاه توافق شد.
بر اساس تفاهم نامه ای که میان دو طرف امضا شد، غرفه‌ای به مساحت ۱۸ متر به مدت سه سال در اختیار طرف مقابل قرار می‌ گیرد و هزینه‌های حضور یک نفر نیز از سوی دو طرف تقبل شده است.
جمهوری اسلامی ایران کتاب‌هایی را در حوزه ایران‌شناسی، کودک و نوجوان، هنر، ادبیات معاصر و دین در معرض دید بازدید کنندگان این نمایشگاه قرار می‌دهد.
معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران، معرفی طرح بورسیه برای ناشران، نویسندگان و مترجمان فعال در حوزه کتاب‌های فارسی و معرفی کتاب‌های طرح «گرنت» (طرح حمایت از ترجمه کتاب به زبان های دیگر) از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرا در غرفه ایران پیش بینی شده است.
فراهنگ**1880** 1701

برچسب‌ها:

نظر شما