شناسهٔ خبر: 26168885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

فضاهای کتابخانه ای سیستان و بلوچستان افزایش می یابد

زاهدان - مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: در تلاشیم تا در راستای افق ۱۴۰۴ میزان فضاهای کتابخانه ای استان را به ۲۴۰ هزار متر مربع افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

اسفندیار زید آبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هم اکنون فضاهایی کتابخانه ای در سطح استان سیستان و بلوچستان ۱۶هزار متر مربع است که با فضای پیش بینی شده افق ۱۴۰۴ فاصله زیادی دارد.

وی افزود: اگر جمعیت سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۴ حدود ۳ میلیون نفر باشد نیازمند ۲۴۰ هزار متر مربع فضای کتابخانه ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به محدودیت های مالی نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در بخش تامین زیرساخت ها تصریح کرد: تلاش برای جذب سرمایه گذار در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری در حوزه کتابخانه ها ادامه دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود ۱۵ کتابخانه مشارکتی در استان افزود: توسعه کتابخانه های مشارکتی از جمله اقداماتی است که برای توسعه فضاهای آموزشی مد نظر قرار گرفته و مشارکت شوراها و دهیاری ها کمک شایانی به تحقق این مهم در روستاها می کند.

وی از اجرای طرح کتابخوان ویژه خرداد ماه خبر داد و بیان کرد: طی دو سال گذشته ۱۰۱ کتاب در قالب پوستر، خلاصه نویسی، کتابچه، فلش، و کلیپ جهت مطالعه در این طرح معرفی شده است.

زید آبادی گفت: در ماه مبارک رمضان نیز ویژه برنامه های مختلفی از جمله کلاس های آموزش و روخوانی، تجوید و تفسیر قرآن کریم و کارگاه های آموزشی نقاشی و داستان نویسی در کتابخانه های استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: توسعه فرهنگ مطالعه یکی از مهمترین اقدامات نهاد کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان است که به موجب آن نشست های ویژه کتابخوانی در همه کتابخانه های استان برگزار می شود.

نظر شما