شناسهٔ خبر: 26168769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گیلان|‌ خسارات وارده به تأسیسات زیربنایی منطقه اشکورات بسیار زیاد است

R7877/P41362/S6,71/CT1

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: حجم خسارات وارده در اثر سیل و رانش زمین به تأسیسات زیربنایی منطقه اشکورات رودسر بسیار زیاد است.

صاحب‌خبر -

اسدالله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ دریافت خسارات ناشی از وقوع دو پدیده سیل و رانش زمین در منطقه اشکورات رودسر که طبق برآوردهای اولیه استانداری گیلان بیش از 100 میلیارد ریال محاسبه شده است با جدیت پیگیری خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ‌تصریح کرد:‌ تلاش داریم از طریق پیگیری‌های مداوم و رایزنی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خسارات اولیه‌ای که استانداری گیلان برآورد و به این سازمان ارسال کرده است را هر چه زودتر برای مناطق سیل‌زده شرق گیلان جذب کنیم.

عباسی ادامه رانش زمین را از مشکلات منطقه حادثه‌دیده عنوان کرد و افزود: از آنجا که با استمرار این پدیده نمی‌توان عملیات امدادرسانی و جست‌وجوی مفقودان حادثه سیل و رانش را به خوبی انجام داد بنابراین درخواست اعزام تیم‌های باتجربه و افراد زبده به مراکز ذیصلاح ارسال شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس مجموع اقدامات انجام شده را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ طبق اطلاعی که کسب شده تمام نیروهای امدادی و خدمات‌رسان و فرمانداری شهرستان رودسر به همراه مسئولان استانداری گیلان از همان ساعات اولیه حادثه در محل حضور داشتند.

وی حجم خسارات وارده به تأسیسات زیربنایی منطقه اشکورات را بسیار زیاد اعلام کرد و ابراز داشت:‌ تخریب راه‌های مواصلاتی،‌ منازل مسکونی اهالی منطقه،‌ آسیب به تأسیسات آب شرب و برق‌رسانی از جمله بخش‌هایی است که در سیل اخیر با خسارات بسیار زیادی مواجه شده‌ است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت بحران کشور اشاره کرد و گفت:‌ بنده در همان ساعات اولیه وقوع حادثه خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت مصدومان و اهالی ساکن در منطقه اشکورات رودسر از سوی ریاست این سازمان شدم.

عضو هیئت رئیسه مجلس قطع شدن راه دسترسی بیش از 70 روستا را نگران‌کننده اعلام کرد و ابراز داشت:‌ طبق گفته مسئولان تنها مشکلی که در حال حاضر مانع انجام اقدامات ترمیمی در حوزه راه شده ادامه رانش‌های زمین و عدم پایدار بودن وضعیت منطقه است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از حضور کلیه نیروهای سپاه،‌ بسیج،‌ هلال احمر و سایر گروه‌های امدادی قدردانی کرد و افزود:‌ پس از پایدار شدن ثبات لازم در منطقه اشکورات رودسر،‌ عملیات بازسازی‌ راه‌ها و جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و رانش زمین با جدیت و سرعت زیاد انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز

نظر شما