شناسهٔ خبر: 26168680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لورا بوش: سیاست "ظالمانه" جدایی خانواده‌های مهاجر، قلبم را به درد آورد

همسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در انتقاد از سیاست مهاجرتی دونالد ترامپ که کودکان مهاجر غیرقانونی را در مرز جنوبی ایالات متحده با مکزیک از والدینشان جدا می‌کنند، گفت: این حرکتی ظالمانه و غیر اخلاقی است و قلبم را به درد آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، لورا بوش، همسر رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در مطلبی برای واشنگتن پست این سیاست را با کمپ‌های بازداشت آمریکایی‌های ژاپنی در جریان جنگ جهانی دوم مقایسه کرد.

بازداشت دسته‌جمعی ژاپنی‌ها در آمریکا، به جابجا کردن اجباری و بازداشت دسته‌جمعی بین ۱۱۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تن از مردمی با اصل و نسب ژاپنی بود که در ساحل اقیانوس آرام آمریکا زندگی می‌کردند. شصت و دو درصد بازداشت شدگان شهروند ایالات متحده آمریکا بودند. این اقدامات به دستور فرانکلین دلانو روزولت، رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده آمریکا مدت کوتاهی پس از حمله امپراتوری ژاپن به پرل هاربر صورت گرفتند.

همسر جورج بوش نوشت: من از لزوم اجرا و حفاظت از مررهای بین‌المللی خودمان قدردانی می‌کنم اما این سیاست تحمل صفر "ظالمانه" است. دولت آمریکا نباید کودکان را در سوله‌ها انبار کند یا شهرهای چادری در بیابان‌ ال پاسو برایشان به وجود آورد. این یادآور کمپ‌های عجیب و غریب بازداشت ژاپنی‌ها در آمریکا در جنگ جهانی دوم است. آن اقدامات، امروز جزو شرم‌آورترین بخش‌های تارخی آمریکاست.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما