شناسهٔ خبر: 26168196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

الوطن سوریه گزارش داد

ناکامی مذاکرات روسیه با واشنگتن و تل‌آویو درباره جنوب سوریه؛ عملیات جنوب بزودی آغاز می‌شود

یک روزنامه سوری نوشت، مذاکرات مسکو با آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر جنوب سوریه هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته و با توجه به پاسخ منفی افراد مسلح به درخواست مصالحه، آغاز عملیات نیروهای سوری نزدیک شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ظاهرا زمان آغاز عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور بویژه بخش غربی مربوط به استان‌های «درعا» و «قنیطره» نزدیک و نزدیک‌تر شده است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد که ارتش سوریه مدت زمان زیادی منتظر نخواهد ماند تا تروریست‌ها تصمیم بگیرند که قصد مصالحه دارند یا جنگ.

این منبع تأکید کرد، به نظر می‌رسد که تروریست‌ها در حال حاضر سودای جنگ دارند؛ چرا که برخی از اعضای کمیته‌های مصالحه را در هفته گذشته ترور کردند و به قتل رساندند (جزئیات بیشتر).

به گفته منبع سوری، تروریست‌ها درخواستهای مکرر ارتش سوریه برای تسلیم شدن و تحویل دادن سلاح خود را نمی‌پذیرند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که پس از آزادسازی منطقه غوطه، ارتش سوریه تصمیم گرفت که به سمت جنوب برود و در این مناطق مانند سایر مناطق این کشور دو گزینه بیشتر وجود ندارد: مصالحه یا آزادسازی مناطق با توسل به زور. اسد اعلام کرد که روسیه با آمریکا و اسرائیل بر سر جنوب در حال تماس است، ولی علی الظاهر، این تماسها نیز هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.

به هر حال، این منبع سوری تأکید دارد که عملیات جنوب بیش از هر وقت دیگری نزدیک است و با رسیدن نیروهای بیشتر به استان درعا، رژیم صهیونیستی این بار نخواهد توانست از مزدوران خود در سوریه دفاع کند؛ چرا که ارتش مصمم است این جنگ را سریعا به سود خود به پایان برساند.

منابع خبری معارض هم به نقل «محمد ماجد الخطیب» سرکرده گروه تروریستی «ألویة الفرقان» گزارش دادند که برآیند نشست آمریکا-اسرائیل-روسیه بر سر جنوب سوریه اختلافات بسیار شدید بوده است و سوریه نیز طی ساعات اندک آتی عملیات یورش را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است که مذاکرات میان روسیه، آمریکا و اسرائیل شکست خورده است؛ زیرا که پرونده جنوب به مسئله خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه «التنف» در شرق سوریه گره زده شد و آمریکا چنین چیزی را نمی‌پذیرد. همان طور که بشار اسد نیز اخیرا اعلام کرد که آمریکا مدعی است که از التنف خارج می‌شود، ولی دروغ می‌گوید.

«علی عبد اللـه أیوب» فرمانده کل ارتش سوریه دو روز پیش به درعا سفر و از این استان دیدن کرد. پس از سفر این مسئول سوری بود که نیرو و تجهیزات بیشتری به این منطقه ارسال شد.

در همین راستا، ارتش سوریه روز گذشته با حملات توپخانه‌ای و موشکی خود شهر «الحاره» واقع در ریف شمالی درعا و مناطق اطراف آن را هدف قرار داد و نیمه شب گذشته نیز مواضع تروریستها را در شهرکهای «أم باطنة و مسحرة» در بخش میانی ریف قنیطرة بمباران کرد.

در همین راستا، وبگاه خبری معارض «عنب» اعلام کرد که سرهنگ «سهیل الحسن» فرمانده گروه موسوم به «نیروهای ببر» ارتش سوریه یکشنبه به همراه نیروهای تحت امر خود وارد استان درعا شده است.

عنب اعلام کرد که تحرکات نیروهای ببر در چارچوب تجهیزات نظامی است که دولت سوریه اخیرا به استان درعا و اطراف آن ارسال کرده و گفته می‌شود که به زودی در این منطقه عملیات نظامی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ص

برچسب‌ها:

نظر شما