شناسهٔ خبر: 26168105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر اعلام شد:

فوتسال ایران جهانی است/مقاومت از ظرفیت‌های بومی استفاده کند

کرج - مربی البرزی تیم امید ایران معتقد است فوتسال استان البرز از ظرفیت بالایی برخوردار است ولی هنوز به شرایط ایده آل نرسیده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - هومن ناظمی: فوتسال البرز سال‌های اخیر مربیان بزرگی را به خود دیده است و تلاش این مربیان باعث شده است فوتسالیست‌های خوبی به تیم‌های ملی ایران معرفی شوند.

یکی از این مربیان علی صانعی است که از سال ۲۰۰۶ وارد دنیای مربیگری شده و تا امروز افتخارات بسیاری با تیم‌های مختلف کسب کرده و در حل حاضر به‌عنوان سرمربی تیم امید ایران مشغول فعالیت است.

گفتگوی خبرنگار مهر با این مربی سرشناس البرزی را در ادامه می‌خوانید.

* فوتسال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بی‌شک فوتسال ایران جزو پنج کشور برتر جهان است، این‌یک افتخار بزرگ برای ورزش ایران به‌حساب می‌آید، این روند از سال‌های گذشته آغازشده و نشان می‌دهد شرایط برای بروز استعدادها فراهم است. برگزاری منظم لیگ، انجام بازی‌های تدارکاتی، برنامه‌ریزی خوب کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال و درنهایت حضور بازیکنان مستعد باعث شده فوتسال ایران جهانی باشد.

* این رشته ورزشی به لحظه وضعیت مالی با مشکلات فراوانی مواجه است در این خصوص توضیح دهید؟

از گذشته تا به امروز این رشته ورزشی با کمبود منابع مالی و امکانات سخت‌افزاری همراه بوده است. زمانی را به یاد می‌آورم که در تیم ملی فقط یکدست لباس داشتیم و شش ماه در مسابقات مختلف فقط همان یکدست لباس را می‌پوشیدیم. آن موقع حتی سالن تمرین نداشتیم و مجبور بودیم شش صبح، ۱۲ ظهر و ۸ شب تمرین کنیم چون سالن اختصاصی فوتسال نداشتیم. اگر آن شرایط را با الآن مقایسه کنیم متوجه می‌شویم خیلی جلوتر هستیم ولی امیدواریم وضعیت فوتسال بهتر شود. ما باید تلاشمان را دو برابر کنیم و نگذاریم بازیکنان جوان به خاطر این مسائل دلسرد شوند. اگر بخواهیم پا پس بکشیم فایده‌ای ندارد.

* شما چند سالی در البرز فعالیت داشتید و فوتسال را از کرج آغاز کردید شرایط این رشته ورزشی را در استان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فوتسال البرز از ظرفیت بالایی برخوردار است، در حال حاضر چند بازیکن خوب در تیم ملی‌های ملی امید ایران و بزرگ‌سالان دارد ولی باید گفت؛ فوتسال استان در سطح کشور به شرایط ایده آل نرسیده است، باید برای بهتر شدن آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

* آیا حضور تیم مقاومت در لیگ برتر می تواند به شرایط فوتسال البرز کمک کند؟

متأسفانه باشگاه مقاومت از همه ظرفیت فوتسال البرز استفاده نمی‌کند و اگر مسئولان این باشگاه از فوتسالیست‌های مستعد البرزی استفاده کند می‌تواند بهترین نتایج را کسب کند.

* حضور مجدد «مسعود کیانفر» در سمت سرمربی گری این باشگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

انتخاب مجدد کیانفر تصمیم مدیران این باشگاه بوده است و حتماً در این انتخاب برنامه‌ریزی داشتند کیانفر مربی جوان و بادانشی است و آینده درخشانی دارد با توجه به حضور او در فوتسال البرز و شناخت از شرایط فعلی می‌تواند به این تیم کمک کند ولی برای کسب نتایج خوب در لیگ برتر نیاز است تا از بازیکنان بومی استان استفاده کند.

* در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال امید برایمان بگویید.

از سال گذشته که تمرینات این تیم شروع شد در این مدت توانستیم تعداد زیادی بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم که فکر می‌کنم از چیزی حدود  ۶۰۰ بازیکن تست گرفتیم. هفته گذشته توانستیم از آن تعداد ۲۵ نفر بازیکن نهایی را  انتخاب و معرفی کنیم.

* یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتسال قهرمانی تیم بانوان ایران در آسیا بود در این خصوص صحبت کنید.

افتخار دیگری برای ورزش ایران ثبت شد و قهرمان مجدد بانوان فوتسالیست باعث خوشحالی همه اهالی ورزش شد، امیدوارم از این تیم حمایت شود تا بازهم شاهد درخشش ملی پوشان باشیم بانوان ایرانی نشان دادند که در ورزش هم بهترین هستند و خوشحالم سهم کوچکی در این قهرمانی داشتم.

* برخی از افراد مدعی هستند که عامل موفقیت تیم ملی بانوان در آسیا، حضور شما در کادر فنی این تیم بوده است

خیر، من این موضوع را به‌هیچ‌وجه قبول ندارم، شاید تجربیات من بیشتر از سایرین بوده، اما زحمات اصلی را سرمربی این تیم شهرزاد مظفر و کادر فنی کشیدند.

* و صحبت پایانی...

به‌عنوان یک کرجی همیشه پیگیر ورزش استان هستم و می‌دانم قهرمانان بزرگی از این استان افتخارآفرینی کردند ولی صحبت پایانی من با مسئولان البرز است و از همه آن‌ها تقاضا دارم با مهیاکردن امکانات باعث رشد ورزشکاران البرزی شوند، می‌دانم بهترین‌ها در البرز هستند که به دلیل کمبود سرانه ورزشی از تمرین حرفه‌ای محروم هستند.

نظر شما