شناسهٔ خبر: 26166690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش/

آرزوی دانشجوی سیستان و بلوچستانی که رتبه ۳۵ کنکور شد/ مسئولان فکری به حال اشتغال بلندهمتان کوتاه قامت کنند

بلندهمت استان سیستان و بلوچستان که رتبه ۳۵ کنکور کارشناسی ارشد را کسب کرده است، می‌گوید که بعد از فارغ‌التحصیلی هیچ کاری برای این افراد وجود ندارد و سهمیه ۳ درصدی که برای اشتغال ویژه این افراد وجود دارد، نادیده گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معصومه شمسینی؛ رسیدن به آروز‌ها خواسته همه انسان‌هاست و در مسیر پرپیچ و خم زندگی افراد بسیاری هستند که برای رسیدن به خواسته‌هایشان از هر مانعی عبور می‌کنند؛ افرادی که با وجود داشتن مشکلات همچنان به تلاش ادامه می‌دهند و بدون توجه به هر حرف و حدیثی مسیر موفقیت را در پیش می‌گیرند.

نمونه افرادی که باوجود مشکلات به خواسته‌هایشان رسیده اند، در جامعه فراوان هستند. بارها برای ما پیش آمده است که در رفت و آمدهای زندگی در مترو، اتوبوس و یا خیابان، افرادی را با ویژگی‌ها و شرایط جسمی خاص از جمله کوتاه‌ قامتان را دیده‌ایم که از کنار ما عبور کرده‌اند، شاید برای لحظه‌ای از دیدن آنها متعجب شده‌ایم؛ اما عزم و اراده آنها را برای رسیدن به مقصد را بارها در دل ستوده‌ایم.
 
/بماند/ آرزوی دانشجوی بلند همتی که رتبه ۳۵ کنکور کارشناسی ارشد شد/  مسئولان فکری به حال اشتغال بلند همتان کوتاه قامت کنند
بهمن رحمت زایی بلندهمت سیستان و بلوچستانی
 
خواسته مدیر انجمن کوتاه قامتان استان سیستان و بلوچستان از مسئولان

مریم نادری، مدیر انجمن کوتاه قامتان استان سیستان و بلوچستان که دانشجوی ترم اول دانشگاه علمی کاربردی در رشته امور فرهنگی است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در رابطه با فعالیت این انجمن می گوید که هدف از تشکیل این انجمن، بالا بردن اعتماد به نفس روحیه کوتاه قامتان، رفع مشکلات حقوق شهروندی، افزایش توانمندی، جلوگیری از انزوای آنها و ورود آنها به جامعه است.

 

نادری با اشاره به برخی مشکلات افراد کوتاه قامت و خواسته آنها از مردم گفت: از مردم درخواست دارم فهم درک بیشتری نسبت به ما داشته باشند، ما را به تمسخر نگیرند و به عنوان یک شهروند عادی نگاه کنند. از مسئولین هم انتظار کمک همه جانبه در بحث اشتغال و درمان و تحصیل داریم تا بتوانیم در گوشه گوشه استان سیستان و بلوچستان کار انجام بدهیم . امیدوارم روزی برسد که همه افراد بدون مشکل زندکی کنیم.

 
  آرزوی دانشجوی بلند همتی که رتبه ۳۵ کنکور کارشناسی ارشد شد/  مسئولان فکری به حال اشتغال ما کنند
دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه زابل
 
بلندهمتی از دیار سیستان و بلوچستان
اما بهمن رحمت زایی متولد سال ۷۲ فارغ التحصیل رشته کشاورزی از دیار نخل و آفتاب و استان سیستان و بلوچستان و یکی از اعضای این انجمن است که توانسته رتبه ۳۵ کارشناسی ارشد امسال را کسب کند. هرچند که دل پری از مسئولان و بی مهری برخی مردم جامعه دارد؛ اما می‌گوید که روحیه اش همانند ناپلئون بناپارت است و قصد ندارد از تلاش دست بردارد.
 
رحمت زایی هرچند که دل پری از مسئولان و بی مهری برخی مردم جامعه دارد، اما می‌گوید که روحیه اش همانند ناپلئون بناپارت  است و قصد ندارد از تلاش دست بردارد.
وی که دوران تحصیل خود را در یکی از مناطق محروم کشور سپری کرده است، می‌گوید که در طول دوران تحصیل در مقطع دبستان و راهنمایی مجبور بوده است که برای رسیدن به مدرسه کیلومتر‌ها راه برود؛ اما سعی کرده است تا وارد دانشگاه شود و در رشته کشاورزی گرایش گیاه شناسی دانشگاه زابل ادامه تحصیل دهد.
 
رحمت زایی که دوران تحصیل خود را در یکی از مناطق محروم کشور سپری کرده است می‌گوید که  در طول دوران تحصیل در مقطع دبستان و راهنمایی مجبور بوده است که برای رسیدن به مدرسه کیلومتر‌ها راه برود، اما سعی کرده است تا وارد دانشگاه شود و در رشته کشاورزی گرایش گیاه شناسی دانشگاه زابل ادامه تحصیل دهد.
 
 
آرزوی دانشجوی بلند همتی که رتبه 35 کنکور کارشناسی ارشد شد/  مسئولان فکری به حال اشتغال ما کنند
دانشجویان رشته کشاورزی دانشگاه زابل
 
سهمیه ۳ درصدی که برای کوتاه قامتان نادیده گرفته می‌شود
وی گلایه‌مند از عدم نادیده گرفتن سهیمه افراد دارای مشکل خاص برای اشتغال است و در این رابطه می‌گوید که بعد از فارغ التحصیلی هیچ کاری برای این افراد وجود ندارد و سهمیه ۳ درصدی که برای اشتغال ویژه این افراد وجود دارد، نیز نادیده گرفته می‌شود. برای همین و به خاطر فرار از بیکاری بود که تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم؛ هرچند برخی می‌گویند که برای چه ادامه تحصیل می‌دهی و اگر تا مقطع دکترا هم به تحصیل ادامه دهی، وضعیت تغییر نمی‌کند.
 
رحمت زایی: با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود
این دانشجوی نخبه در رابطه با بی‌مهری برخی از نخبگان می‌گوید که مسئولان هیچ وقت توجه‌ای به خواسته ما نداشته اند؛ حتی زمانی که بعد از فارغ التحصیلی به یکی از مراکز دولتی مراجعه کردم، گفتند که وام می‌دهند؛ اما من توان پرداخت اقساط وام را نداشتم. آن‌ها می‌گفتد که طرحی را داشته اند که در کشور ایتالیا جواب داده است و این طرح در استان قابل اجرا است. با حلوا حلوا کردن دهن آدم شیرین نمی‌شود. اینکه چند بار خواسته‌هایمان را مطرح کنیم و پاسخی از سوی مسئولان نشنویم، باعث دلسردی می‌شود.
 
آرزوی دانشجوی بلند همتی که رتبه 35 کنکور کارشناسی ارشد شد/  مسئولان فکری به حال اشتغال ما کنند
فارغ التحصیلی دانشجویان رشته کشاورزی
 
 نگاه‌هایی که موجب رنجش خاطر کوتاه قامتان بلندهمت می‌شود
نگاه‌های برخی در جامعه بیش از همه موجب ناراحتی این افراد می‌شود؛ نگاه‌هایی که به گفته رحمت زایی از سر تمسخر و یا ترحم بسیار است؛ اما در کل در دانشگاه شرایط بهتری وجود دارد؛ البته برخی دانشجو‌ها هم وقتی نمره ما را در تابلوی دانشگاه نگاه می‌کنند، تعجب کرده و فکر می‌کنند که استاد به خاطر ترحم این نمره را به ما داده است.
 
رتبه ۳۵ کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های  تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده است و می گوید که هرکس حق دارد که  بهترین دانشگاه‌ها را برای انتخاب رشته انتخاب کند
رتبه ۳۵ کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های  تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده است و می گوید که هرکس حق دارد که  بهترین دانشگاه‌ها را برای انتخاب رشته انتخاب کند؛ احتمال دارد اگر چند نفر در دانشگاه تهران انتخاب رشته نکنند، در دانشگاه تهران قبول شوم و بعد از آن هم دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه‌ها را انتخاب کرده‌ام.
 
 
آرزوی دانشجوی بلند همتی که رتبه 35 کنکور کارشناسی ارشد شد/  مسئولان فکری به حال اشتغال ما کنند
دانشجویان دانشگاه زابل

تهران شهر شلوغ و پرازدحامی است؛ با برج‌ها و ساختمان‌ های بلند که گاهی نفس کشیدن هم سخت می‌شود؛ اما بهمن رحمت زایی این بلندهمت استان سیستان و بلوچستان می گوید که از حضور در شهر تهران واهمه‌ای ندارد و قصد دارد تا مقطع دکترا ادامه تحصیل دهد و آرزویش یافتن شغلی متناسب با رشته تحصیلی‌اش است.

نظر شما