شناسهٔ خبر: 26166245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک:

۱۰ هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در آبیک معدوم شد

قزوین- رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از ضبط و معدوم سازی بیش از ۱۰ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با عنایت به اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان، بازرسین بهداشتی این اداره از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و کشتارگاه های دام وطیور ۱هزار و ۱۶۸مورد بازدید از این مراکز در سطح شهرستان به عمل آوردند که طی آن، ۱۰هزار و ۵۴۳کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته را در بازدید از مراکز عرضه و شرکت های بسته بندی و کشتارگاه های دام وطیورجمع آوری و از چرخه مصرف خارج کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرح نظارت های بهداشتی دامپزشکی از ابتدای ماه مبارک رمضان در دو نوبت صبح و عصر در سطح شهرستان  به اجرا گذاشته شدکه بر این اساس ۲ واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

یعقوبی در پایان تصریح کرد: واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی شامل فروشگاه های مرغ و ماهی، قصابی ها، کشتارگاه ها ورستورانها، موظفند تا محصولی با کیفیت مناسب در اختیار مشتریان قرار دهند و در صورت عرضه محصول تاریخ گذشته، اداره دامپزشکی برخوردی قانونی با واحد متخلف خواهد داشت و در برخورد با تخلفاتی که با سلامت جامعه را نشانه می روند، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما