شناسهٔ خبر: 26166200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

درازهی تاکیدکرد:

آمار بالای بیکاری باو جود دست نخوردگی بسیاری از معادن سیستان و بلوچستان/ رونق اشتغال با نگاه ویژه به ساماندهی مرزی

نماینده مردم سراوان در مجلس با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان با وجود دست نخوردگی بسیاری از معادن سیستان و بلوچستان،گفت: عدم ساماندهی مرزی مانع ایجاد رونق اشتغال است.

صاحب‌خبر -

محمد باسط درازهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت اشتغال در استان سیستان  و بلوچستان، گفت: دست نخوردگی معادن  استان سیستان و بلوچستان  با توجه به ظرفیت تولید اشتغال  در این حیطه نیازمند بازنگری است.

نماینده مردم سراوان،سیب،سوران و زابلی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان یکی از پهنه‌های اساسی معادن در کشور است تصریح کرد: معادن طلا و آهن  در استان سیستان وبلوچستان با همیاری وزارت صنعت و معدن و تجارت توسعه مند شود تا بتوان اقتصاد سیستان و بلو چستان را توسعه داد.

درازهی افزود: مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت دوبار از معادن استان سیستان و بلوچستان بازدید کردند،اما تاکنون هیچ حرکت عملی در این راستا صورت نگرفته است  و جواب قانع کننده ای نیز  به عنوان وکلای مردم به بنده نداده‌اند.

بسیاری از معادن طلا بدون بهره وری کارآمد رها شده اند

وی ادامه داد: بسیاری از معادن طلا،سیمان،سنگ های زینتی،آهن،منگنز بدون بهره وری کارآمد رها شده اند؛بنابراین ما نمی دانیم نگاه دولت به استان سیستان و بلوچستان چگونه است.

نماینده مردم سراوان در مجلس با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان با مشکلاتی نظیر منابع آبی، اشتغال و بیکاری روبرو است تصریح کرد: باساماندهی مرزی در استان سیستان و بلوچستان،بیکاری به حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

درازهی افزود:معادن استان سیستان و بلوچستان نه تنها برای اشتغال استان بلکه برای اقتصاد اشتغال جنوب کشور نیز مفید است و این در حالی است که با سرمایه گذاری از استخراج معادن می توان علاوه بر اشتغالزایی برای کشور نیز ارزآوری را  به همراه آورد.

نماینده مردم سراوان،سیب،سوران و زابلی در مجلس با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان با مشکلاتی نظیرمنابع آبی،اشتغال و بیکاری با مشکلات اساسی روبرو است،تصریح کرد:با ساماندهی مرزی در استان سیستان و بلوچستان بیکاری به حد چشمگیری کاهش  پیدا می‌کند.

آمار بالای بیکاری در قبال دست نخوردگی بسیاری از معادن سیستان و بلوچستان 

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری درقبال دست نخوردگی بسیاری از معادن سیستان و بلوچستان رقم می خورد یادآورشد:عدم ساماندهی مرزی مانع ایجاد رونق اشتغال است./

پایان پیام

نظر شما