شناسهٔ خبر: 26165759 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نخستین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری در زنجان

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری در تیرماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: نخستین جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) در استان زنجان است.

 

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره منتشر و به سراسر کشور ارسال شده است، گفت: علاقمندان برای شرکت و ارسال اثر در این جشنواره تا 20 تیر فرصت دارند و داوری آثار هم 24 تیر امسال انجام می شود.

 

این مقام مسوول به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (علیه السلام) به ویژه حضرت امام رضا (علیه السلام) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی، هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا (علیه السلام ) برگزار می شود.

 

به گفته قاسمی این جشنواره در محورهای اشخاص واقعی و شیوه پردازش آنان در آثار رضوی (نگاه داستان‌گونه امام رضا (ع) به اشخاص)، تبدیل احادیث رضوی به داستان کوتاه با پیام اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دینی و...، داستانک با محوریت آموزه‌های رضوی، داستانواره با تکیه بر آموزه‌های رضوی و پذیرش عنوان فرعی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان آثار هم ٢٧ تیرماه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضاالرضا (علیه السلام) و حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیه) و همزمان با دهه کرامت، برگزار می شود.

 

وی با یادآوری اینکه این جشنواره در گروه‌های سنی "الف"؛ زیر سی سال و "ب"بالای سی سال برگزار می‌شود، افزود: جشنواره در بخش های داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستان کوتاه (داستانک) اجرا می شود.

 

به گفته قاسمی علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی جشنواره به نشانی Zanjan@shamstoos.ir  و  Zanjan.shamstoos@gmail.comنشانی پستی: زنجان، میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ارسال کنند.

نظر شما