شناسهٔ خبر: 26165454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کسری تجاری ژاپن در پی افزایش واردات از آمریکا

براساس گزارش‌های منتشره افزایش واردات هواپیماهای آمریکایی به ژاپن منجر به کسری تجاری توکیو در ماه مه شده است.

صاحب‌خبر -

کسری تجاری ژاپن در پی افزایش واردات از آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اطلاعات رسمی که در ژاپن منتشر شد حاکی از آن است که افزایش واردات هواپیماهای آمریکایی به ژاپن منجر به کسری تجاری ژاپن در ماه مه شده است، اما کارشناسان می گویند این تاثیر موقتی است و ارتباطی با تنش های تجاری کنونی ندارد.

بنابر آمار و ارقام وزارت دارایی ژاپن واردات این کشور در ماه مه 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. صادرات این کشور نیز هشت درصد افزایش نشان داد اما کسری تجاری خالص این کشور بالغ بر 578 میلیارد و 300 میلیون ین معادل پنج میلیارد دلار بود. این میزان کسری تجاری تقریبا سه برابر کسری تجاری ژاپن در سال گذشته بود و پس از دو ماه متوالی مازاد تجاری به وجود آمد.

تاکشی مینامی، کارشناس ارشد اقتصادی در موسسه تحقیقاتی نورینچوکین با اشاره به چهار برابر شدن خرید هواپیماهای آمریکا توسط ژاپن، علت این کسری تجاری را افزایش واردات از آمریکا می داند.

وی افزود این افزایش کسری تجاری موقتی است و ارتباطی با سیاست های تجاری ندارد.

وی همچنین احتمال افزایش خرید کالاهای آمریکایی توسط ژاپن را همزمان با اقدام واشنگتن در اتخاذ سیاست های حمایتگرانه اقتصادی رد کرد.

واردات سالانه ژاپن از آمریکا نزدیک به 20 درصد افزایش داشته است و این بدان معناست که مازاد تجاری این کشور با واشنگتن کاهش 17 و سه دهم درصدی داشته است. در همین حال کسری تجاری ژاپن با چین بزرگترین شریک تجاری خود 10 و چهار دهم درصد کاهش و صادراتش به این کشور 13 و 9 دهم درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما