شناسهٔ خبر: 26165187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

کارلوس کی‌روش در گفت‌وگوی اختصاصی با جام‌جم:

اسپانیا نمی‌تواند به‌خاطر اسمش برنده باشد

کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران این روزها بیش از هر زمان دیگری مورد توجه همه است. وقتی او به تیم ملی ملحق شد، ایران روزهای سختی را سپری می‌کرد، ولی حالا به جایی رسیده که حتی اولین بازی خود را در جام‌جهانی می‌برد. کی روش بیش از هر زمان دیگری تو چشم است و به نظر می‌رسد این موفقیت‌ها حتی می‌تواند فاصله‌اش را با ایران بیشتر کند.

صاحب‌خبر -

فدراسیون فوتبال همچنان اقدامی برای حفظ کی روش نکرده است و این مربی گلایه دارد چرا باید به او پیشنهاد قرارداد شش ماهه دهند. به همین بهانه گفتوگویی با کارلوس کیروش داشتیم.

آقای کی روش فدراسیون فوتبال به شما پیشنهاد تمدید قرارداد شش ماهه داد. آیا قرار است در ایران بمانید.

خب الان ما به فکر اسپانیا هستیم و زمان خوبی برای طرح این سوال نیست.

شما در بازیهای بزرگ نقش خود را بیش از هر زمان دیگری نشان میدهید. نظر خودتان در این باره چیست؟

ما یک تیم یکدل و متحد هستیم. من به داشتن بازیکنانم افتخار میکنم. آنها همه دوست دارند برای موفقیت تیم مبارزه کنند. اینجا ما در گروهی هستیم که بزرگان دنیا حضور دارند و میخواهیم با کار و کار و کار موفق باشیم.

شما بعد از بازی با مراکش، هم خوشحال بودید و هم ناراحت...

ولی چیزی که در حال حاضر برای من اهمیت زیادی دارد این است که توانستیم مردم ایران را خوشحال کنیم. من قبل از بازیها گفتم ما به صبر، استقامت و از خود گذشتگی نیاز داریم. فکر میکنم حتما شما هم مثل من متوجه این از خودگذشتگی در زمین مسابقه شدید.

سه امتیازی را بهدست آوردیم که کسب آن بسیار سخت بود. همانطور که میدانید در تورنمنتهای اینچنینی اولین مسابقه اهمیت زیادی دارد و ما توانستیم با صبر و تلاش و کوشش زیاد آن را مال خود کنیم.

درباره گذشته و آینده و قراردادتان حرفی دارید؟

الان دیگر ما در مسابقات هستیم. فکر میکنم بعدا به اندازه کافی زمان داریم تا در اینباره با هم صحبت کنیم. ما در بازیهای انتخابی مشکلاتی داشتیم. هیچوقت دنبال بهانهجویی نبوده و نیستم، مخصوصا حالا که در کوران مسابقات هستیم.

تیمی که سختی میکشد شانس خوبی هم برای موفقیت دارد. هیچگاه دنبال توجیه نبودهام. به این مسائل عادت کردیم.

ایرانیها همه منتظر بازی اسپانیا هستند. همه استرس این مسابقه را دارند. دوست داریم شما به عنوان سرمربی ایران درباره آن مسابقه نظرتان را بگویید. چه خواهد شد؟

ما قرار است به مصاف یک تیم پرستاره و بزرگ برویم. میدانید مهار این همه بازیکن خوب واقعا کار سختی است. اسپانیا در زمین مسابقه جزو بهترین تیمهای دنیاست ولی ما هم یکدل و متحد هستیم. من به بازیکنانم ایمان دارم. فراموش نکنید این نام تیمها نیستند که برنده زمین مسابقه را تعیین میکنند.

قرار نیست اسپانیا چون نامش اسپانیاست ما را شکست دهد. تیمی برنده میشود که تلاش بیشتری کند. دوست داریم نهایت تلاش خود را داشته باشیم. تلاش میکنیم تا تغییری در سبک بازی خود نداشته
باشیم.

و دوست دارید آخر بازی چه اتفاقی بیفتد؟

خب، فقط یک چیز. احترام به ایران و بازیکنانم. همین. این تنها هدفی است که داریم.

یک سوال هم درباره فرگوسن داریم. گفتید این برد را دوست دارید تقدیم او کنید.

خب خوشحالم که این روزها حال او بهتر از گذشته است. دوست دارم سر آلکس را بار دیگر ببینم و امیدوارم بعد از جام جهانی این اتفاق رخ دهد.

سعید اکبری
خبرنگار اعزامی جام‌جم به روسیه

نظر شما