شناسهٔ خبر: 26165021 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سازمان ملل اعلام کرد

محاصره «الحدیده» 5 هزار خانوار یمنی را آواره کرده است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت که محاصره بندر الحدیده در یمن از سوی امارات و ائتلاف سعودی، حدود 5هزار خانوار را آواره کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل در گزارشی جدید اعلام کرد که حدود 5 هزار خانواده از ساکنین شهر بندری «الحدیده» در یمن، درپی محاصره‌ای که امارات عربی متحده و ائتلاف سعودی بر آنها تحمیل کرده، از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گفت از تاریخ 1 ژوئن 4458 خانوار از خانه‌های خود در الحدیده آواره شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل که بحران یمن را وخیم‌ترین و بدترین بحران انسانی نام گذاری کرده، خواستار خویشتن‌داری تمام طرف‌ها در قضیه محاصره الحدیده شد.

پیشتر نیز «لیزا گراند» هماهنگ‌کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرده بود که حملات به بندر «الحدیده» می‌تواند به قیمت جان 250 هزار نفر تمام شود.

وی همچنین شامگاه یکشنبه گفت که مذاکرات برای سپردن کنترل بندر الحدیده به سازمان ملل، که تحت محاصره ائتلاف سعودی است، پیشرفت داشته و به مرحله تازه‌ای رسیده است.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کردند. شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله 30 کیلومتری) پیشروی‌ کنند.

اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

نظر شما