شناسهٔ خبر: 26164595 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سامان‌دهی پژوهش‌های دانشجویی با معرفی‌ فرصت‌های کارآفرینی

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مسلم حدیدی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از فعالیتهای علمی جهاد دانشگاهی طی سال گذشته سخن گفت و اظهار داشت: این فعالیت ها حول محور اشتغال و آشنایی دانشجویان با این مقوله بود.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه بیان داشت: سال گذشته توانستیم فعالیت هایی از قبیل برگزاری 24 کارگاه آموزشی، 4 کارگاه بین المللی، کنفرانس بین المللی فناوری انرژی سبز، 7 رویداد کارآفرینی با هدف ایده پردازی دانشجویان جهت ایجاد اشتغال، بازدیدهای علمی و... برگزار کنیم و سعی ما بر این است که امسال نیز همان برنامه ها را با گستره بیشتر اجرا کنیم.

حدیدی با بیان اینکه امروز مدل بومی توانمند سازی دانشجویان مغفول مانده، گفت: ما 52 مدل را در کشورهای مختلف بررسی کردیم که در نهایت مدل های 14 کشور را انتخاب و بر اساس آن یک مدل برای توانمند سازی در استان انتخاب کردیم.

وی افزود: متاسفانه در گذشته دانشجویان در پژوهش های خود یک کار روتینی را دنبال می کردند اما برای ساماندهی یک شبکه برنامه ای راه اندازی کردیم که دانشجویان در فضای کارگروهی یک شرکت را راه اندازی کنند و در این بین مقاله هم خیلی برای ما اهمیت ندارد بلکه مهم همان کار گروهی است.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از راه اندازی یک شبکه در حال حاضر در استان خبر داد و افزود: در صدد هستیم که بتوانیم در حوزه آموزش عالی اتفاقات جدیدی رخ دهد و بتوانیم رویداد کارآفرینی را به صورت تعریف شده به دانشجویان معرفی کنیم.

حدیدی خاطر نشان کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری بین مجموعه پارک علم و فناوری و موسسه آموزش عالی منعقد گردیده تا شعار" تولید دانش و تبدیل آن به فناوری تجاری سازی" را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته 5 کد رشته کارشناسی و 2 کد رشته ارشد به تعداد کدرشته ها اضافه شد و در حال حاضر حدود 41 کد رشته از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد داریم.

این مقام مسئول  با اشاره به آمار بالای بیکاری استان کرمانشاه، بیان داشت: در گذشته هیچ رصدی در خصوص سهم اشتغال دانشجویان نداشتیم اما طی 2 سال اخیر سهم فارغ التحصیلان این دانشگاه که وارد عرصه کار شدند حدود 30 درصد بوده است.

وی افزود: استان کرمانشاه می تواند کانون توجه گردشگران باشد لذا دانشجویانی که فارغ التحصیل این رشته هستند می توانند با اجرای برنامه های شاد همچون جشن انارانه سبب ارتقاء جذب گردشگری در استان باشند.

حدیدی ابراز داشت: جهاد دانشگاهی استان نیز می تواند در زمینه ترغیب دانشجویان به ایده پردازی، مراسماتی این چنین در دانشگاه صنعتی برگزار کند، چرا که از طریق همین ایده هاست که بازار کار آینده ساخته می شود.

نظر شما