شناسهٔ خبر: 26164249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس مطرح کرد؛

فقدان نظام اعتبارسنجی اصولی برای ارزشیابی فارغ التحصیلان دانشگاهی

اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون نظام اعتبارسنجی کیفی و علمی برای ارزشیابی فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی در کشور وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با هیات رئیسه دانشگاه های صنعتی اراک و تفرش اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی با واقعیت هایی در کشور مواجهیم از جمله اینکه ۶۰۰هزار صندلی خالی در آموزش عالی وجود دارد، در این شرایط باید نظام آموزش عالی به سمت کاهش عرضه و افزایش و ارتقای کیفیت پیش رود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ارتباط منطقی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی با بازار کار وجود ندارد و خیل عظیم چندمیلیونی فارغ التحصیلان بیکار داریم، بنابراین در این حوزه نیازمند بازنگری هستیم.

وی بیان کرد: آموزش عالی غیردولتی به مسیری برای کسب درآمد تبدیل شده و نگاه بیشتر کسب درآمد بوده که این امر به آموزش عالی کشور آسیب زده، همچنین میان رشته های تحصیلی و بازار کار تناسب و توازن وجود ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در حال حاضر هیچگونه نظام اعتبارسنجی کیفی و علمی فارغ التحصیلان در کشور نداریم و بسیاری اوقات، برخی با مدرک از دانشگاه های دورافتاده جذب کار می شوند و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر بیکار می مانند.

کریمی تصریح کرد: دانشگاه های استان باید با واقعیت های موجود و بازار کار تطبیق یابند به نحوی که رسالت دانشگاه ها نیز حفظ شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمایش سرزمینی مراکز آموزش عالی در استان شکل نگرفته و باید این استان صنعتی یک دانشگاه مستقل صنعتی داشته باشد تا ارتباط موثری بین صنایع و دانشگاه ها در استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: استان مرکزی یک استان قوی در حوزه صنعت و اقتصاد است و این انسجام و هم افزایی میان صنعت و دانشگاه می تواند زمینه مطلوبی را برای ارتقای صنعت استان و همچنین مراکز آموزش عالی این حوزه فراهم کند.

نظر شما