شناسهٔ خبر: 26163932 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

گزارش ایندیپندنت از دشواری سفر به کشورهای میزبان بعدی جام‌جهانی

چمدان : روزنامه ایندیپندنت در جدیدترین تحلیل خود، درباره دشواری‌های سفر هواداران اروپایی فوتبال برای جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر نوشت. این روزنامه انگلیسی، با اشاره به اینکه برای رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۱۸ هواداران اروپایی فوتبال می‌توانند ازطریق مسیر ریلی سیبری به روسیه برسند، می‌نویسد: «هرچند بسیاری از حامیان به‌ویژه تیم‌ها، سازمان‌دهندگان و رسانه‌ها پرواز را برای رسیدن به این مسابقات ترجیح می‌دهند.» این گزارش در ادامه اضافه می‌کند: «اما دیدارهای جام‌جهانی ۲۰۲۶ که با مشارکت میزبانی کانادا، آمریکا و مکزیک برگزار می‌شود برای اروپایی‌ها دورتر هم به‌نظر می‌رسد. آنها باید ازطریق میامی تا مونترال آمریکای شمالی تا مکزیکوسیتی را بپیمایند.»

صاحب‌خبر -

براساس این گزارش، درمورد جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چه تیم‌هایی مجوز ورود به این مسابقات را که در دل کویر برگزار می‌شود، خواهند گرفت هرچند زیرساخت‌های قطر برای میزبانی این رقابت‌ به‌سرعت درحال توسعه‌اند اما کشور میزبان، هیچ چشم‌اندازی برای مسیرهای مسافرتی هواداران و بازیکنان تیم‌های مختلف ارائه نکرده است. درحال‌حاضر آنها فقط می‌دانند که باید در دبی یا ابوظبی بمانند و فاصله ۳۲۱ کیلومتری تا قطر را صرفا از طریق پرواز طی کنند. ایندیپندنت یادآور می‌شود: «معلوم نیست با وضعیت فعلی ژئوپلیتیک کشورهای خلیج‌فارس، حتی همین چشم‌انداز سفر تا سال ۲۰۲۲ برقرار باشد؛ زیرا تقریبا یک‌سال است که میان قطر و امارات ‌متحده‌عربی، عربستان‌سعودی و بسیاری دیگر از کشورهای خاورمیانه تنش وجود دارد و مسافران می‌دانند که شرکت هواپیمایی قطر با ممنوعیت استفاده از بسیاری از مسیرهای هوایی مفید مواجه شده است. سیاستمداران چهار سال است که در تلاش برای حل این بحران هستند؛ درحالی‌که مسافران پروازهای قطر همچنان با سختی‌های بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.»

طبق این گزارش، مسیر مستقیم برای سفر از اروپا و آمریکا به قطر از طریق عربستان‌سعودی است اما عربستان، این منطقه هوایی را برای پروازهای ایرلاین قطر بسته است. بنابراین، سفر این پروازها دست‌کم هزار و ۶۰۰ کیلومتر – حدود دو ساعت – بیشتر شده است. باوجود گزارش تحلیلی ایندیپندنت درمورد ممنوعیت پروازی شرکت هواپیمایی قطر در بسیاری از مسیرهای مستقیم پرواز، در رده‌بندی «ایر هلپ» (AirHelp) که هفته گذشته منتشر شد، قطر ایرویز با ۸۹ درصد عملکرد اجرایی سر وقت (به‌عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب)، بهترین شرکت هواپیمایی سال ۲۰۱۸ و فرودگاه بین‌المللی حمد در دوحه هم بهترین فرودگاه ۲۰۱۸ شناخته شد.

نظر شما