شناسهٔ خبر: 26163722 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روانشناس مقیم آمریکا:

تیم ملی فوتبال وحدت ایرانیان سراسر جهان را تقویت کرد

نیویورک- ایرنا- روانشناس مقیم آمریکا، بازی جوانمردانه ایران در برابر مغرب را نمادی از صلح طلبی ایرانیان دانست و گفت این تیم همچنین توانست وحدت ملی را در بین اقشار مختلف ایرانی در سراسر جهان تقویت کند.

صاحب‌خبر -

مریم السادات مجد روانشناس مقیم آمریکا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از بازیکنان غیور و توانای تیم ملی فوتبال ایران که با روحیه ورزشکاری خود چه در هنگام بازی و چه اتمام آن با ارسال پیام به بازیکن شماره 20 مراکشی، رفتار جوانمردانه بازیکنان ایرانی را به جوامع دیگر نشان دادند، تشکر کرد.
وی افزود: از طر ف دیگر این تیم به عنوان نماد وحدت ملی، احساس یگانگی را دربین اقشار ایرانی سراسر دنیا تقویت کرد و نشان داد که اگر حتی یک قطره خون ایرانی در رگ هر فرد وجود داشته باشد، آنها متفق القول نماد یک فرهنگ و یک وحدت ملی هستند. این روانشناس مقیم آمریکا ادامه داد: به عنوان یک روانشناس، معتقدم اینگونه رفتارهای جوانمردانه نشانگر آن است که ما ایرانی ها، انسان های صلح دوستی هستیم.
مجد اضافه کرد: از طرفی پیشرفت ایرانی چه در زمینه ورزشی همچون پیروزی تیم فوتسال بانوان ایرانی و چه پیشرفت های علمی و تحقیقاتی یا پیشرفت های آنها در زمینه هنر و ادب در جوامع دیگر ثابت کرده است که ایرانیان همچون یک سنگ ذر رودخانه پرتلاطم تحریم ها و ظلم ها توانا بوده و انرژی خود را روی پیشرفت متمرکز کرده و به دنیا نشان داده اند که ما انسان های صلح طلب، توانا و طالب پیشرفت و ترقی هستیم.
وی درباره دیدگاه آمریکایی ها درباره ایران و ایرانی هم اظهار کرد: دیدگاه دولت آمریکا درباره ایران به وضوح مشخص است اما امروز آمریکایی ها بر خلاف گذشته به یُمن خبرگزاری ها، مردم ایران را داری نبوغ، خلاقیت وصلح طللب می دانند.
روانشناس ایرانی مقیم آمریکا ادامه داد: چند روز پیش، یک همکار امریکایی این نکته را خاطرنشان کرد زمانی که به تحقیقات درباره مهارت های زندگی مراجعه کرده است، با انبوهی از تحقیقات متفاوت ایرارنی ها در سطح بسیار عالی مواجه شده است.
مجد افزود: ما در عصر اینترنت و ارتباطات زندگی می کنیم و پیشرفت ایرانی ها در زمینه های علمی، ادبی، هنر و ورزش با تمام کمبود ها از نظر مردم آمریکا پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه ایرانی ها نشان دادند در هر شرایطی صلح طلب هستند و فعالیت های خود را بر پیشرفت کشور خود متمرکز می دانند، گفت: جهان، اکنون ناظر کشوری است که با تمام فشارها وتحریم ها منزوی نشده و به حرکت خود ادامه می دهد.
این محقق و نویسنده کتاب در حوزه روانشناسی تاکید کرد: ما ایرانی ها نشان دادیم که با همه فشارها، خارج از چارچوب اخلاقی حرکت نمی کنیم چون پشتوانه ما یک فرهنگ غنی است. ایرانی ها نشان دادند با وجود کمبودها ، جوانمرد، توانا و خلاق هستند و به واسطه فرهنگ خود، از آسیب های اجتماعی که در کمین جوامع غربی است، در امان هستند.
مجد تصریح کرد: من به عنوان ذره ای از این اقیانوس، در نزد آمرکایی ها سربلند هستم که از فرهنگ و کشور ما امروزه به خوبی سخن می رانند و ما ایرانی ها را به خاطر تلاش در راه رسیدن به اهداف غنی خود تقدیر می کنند.
وی افزود: در شرایط کنونی من حتی یک فرد آمریکایی ندیده ام که درباره ایران در حضور ما به بدی یاد کند و همگی، ما ایرانی ها را تقدیر می کنند که با وجود همه سختی ها سربلند و پیروز ایستاده ایم.
این روانشناس مقیم آمریکا خاطرنشان کرد: خانواده من و همه آمریکایی هایی که در محل کار و اجتماع با ما هم سخن هستند به شکلی واحد به تیم ملی ایران تبریک می گویند و ایران را برلیانی در منطقه خاورمیانه می دانند که روز به روز بیشتر می درخشد و با همه سختی ها ارزشمندتر می شود.
مجد تاکید کرد: امروز مردم ایران در دنیا، مردمی صاحب علم و توانا یاد می شوند و اخیرا به مردم صلح طلب شهرت یافته اند. حس ملی ایرانی ها از هر دسته و گروهی، ایران را به کشوری واحد تبدیل کرده و این چیزی است که ایران را از تفرقه در امان می دارد.
تیم ملی فوتبال ایران، روز جمعه همزمان با عید سعید فطر در نخستین بازی جام جهانی 2018 در مقابل تیم ملی فوتبال مغرب قرار گرفت که در دقیقه 95 توانست با تک گل این بازی به پیروزی دست یافته و با سه امتیاز، سر گروه خود باشد.
اروپام*1429

نظر شما