شناسهٔ خبر: 26162005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبر داد

بررسی گرانی‌های اخیر در جلسه فردای مجلس

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -
نابسامانی‌ها و گرانی‌های اخیر به ویژه در حوزه خودروسازان، سه شنبه با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و دادگستری در مجلس بررسی می‌شود.
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگوی اختصاصی با صدا و سیما، در این باره تصریح کرد: با توجه به گرانی‌ها و نابسامانی‌های اخیر در بازار به ویژه در حوزه خودرو و خودروسازان، روز سه شنبه این موضوعات در نشست مجلس با حضور محمد شریعتمداری و سیدعلیرضا آوایی وزرای صنعت، معدن و تجارت و دادگستری بررسی می‌شود. وی افزود: افزایش قیمت‌ها درخصوص کالا‌های مختلف به ویژه خودرو و نابسامانی‌های اخیر بازار نیازمند ریشه یابی و تصمیمات جدی است، البته با توجه به حساسیت موضوع ممکن است نشست بهارستان غیرعلنی برگزار شود.

سیاست‌های دولت پاسخگوی آشفتگی اقتصادی نیست

احمد علیرضابیگی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم در گفت‌وگو با مهر در خصوص نابسامانی‌های اقتصادی، گفت: متأسفانه شاهد نابسامانی‌های اقتصادی در کشور هستیم و عملاً سیاست‌های دولت پاسخگوی این آشفتگی جدید اقتصادی نیست. مشکلات اقتصادی امروز خود را در افزایش نرخ ارز و افزایش نرخ کالا‌های اساسی نشان می‌دهد که حکایت از نابسامانی بزرگ اقتصادی دارد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمار کارآفرینان در کشور که در سال ۹۰ یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده در سال ۹۵ به ۸۰۰ هزار نفر تقلیل یافته است، به عبارت دیگر ۴۰۰ هزار نفر کارآفرین یا خانه نشین شده‌اند یا در زندان به سر می‌برند یا کشور را ترک کرده‌اند. اگر متوسط اشتغال هر کارآفرین را ۲۰ نفر در نظر بگیریم، با احتساب خانواده‌های این افراد، ۸ تا ۱۶ میلیون نفر نان آوری ندارند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: دولت از پاسخ دادن به نیاز‌های مردم عاجز است و به همین دلیل به جای اینکه انرژی دولت صرف حل مشکلات مردم شود و مردم احساس کنند که اراده‌ای در دولت برای رفع مشکلات وجود دارد، دولت مکان‌هایی را پیش بینی کرده تا مردم با تجمع اعتراضات خود را بیان کنند. علیرضابیگی اظهارداشت: این تجمعات در شرایط اقتصادی فعلی موجب از هم گسستگی بیشتر اوضاع کشور و جری‌تر شدن دولت‌های بیگانه در مذاکرات و در مواجهه با دولت ما خواهد شد. در این صورت دولت با موضع ضعیف تری در مذاکرات حضور خواهد یافت و مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی دولت اشتباه است، گفت: به نظر می‌رسد فقدان برنامه‌ریزی دقیق در دولت موجب سردرگمی و کلافگی دولت شده که باید هر چه زودتر برای آن چاره جویی کرد. متأسفانه قوه مجریه که باید در خانه ملت حاضر شده و مشکلات خود را بیان کند، از پاسخ دادن با ترفند‌های مختلف طفره می‌رود. جمعی از نمایندگان مجلس نیز در این مسیر ناصواب دولت را همراهی می‌کنند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: صحبت برخی نمایندگان مبنی بر پشیمانی از حمایت از دولت در انتخابات نشان دهنده این است که سینه چاکان دولت دیگر حاضر نیستند اعتبار سیاسی خود را به دولت گره بزنند، اما متأسفانه دیر شده است.

تشکیل کمیته مشترک برای طرح جامع معیشت

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم از تشکیل کمیته مشترک سه فراکسیون مجلس برای طرح جامع اقتصاد و معیشت تا پایان هفته جاری خبر داد. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست فراکسیون نمایندگان ولایی در روز سه‌شنبه هفته جاری گفت: قرار است در این نشست موضوع تشکیل کمیته مشترک بین سه فراکسیون نمایندگان ولایی، مستقلان ولایی و امید درباره طرح جامع اقتصاد و معیشت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و تصمیم نهایی در خصوص آن اتخاذ شود. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: قرار است تدوین برنامه جامع اقتصاد و معیشت در این کمیته آغاز شود و این کمیته بتواند تدابیری را بیندیشد که با توجه به مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، اگر نیاز به نظارت، قانونگذاری و تصمیم‌گیری وجود دارد، ما به سرعت با کمک دولت به سمتی حرکت کنیم که نابسامانی‌های اقتصادی و وضعیت نگران‌کننده‌ای را که در حوزه گرانی‌ها و معیشت مردم وجود دارد، اقدام مؤثری صورت دهیم و این کمیته بتواند در این راستا تصمیمات مهمی را اتخاذ و اعلام کند.

نظر شما