شناسهٔ خبر: 26158963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ از نتایج دیدارش با رهبر کره شمالی دفاع کرد

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در دفاع از دستاوردهای دیدار خود با رهبر کره شمالی، سخنان «چاک شومر» سناتور دمکرات آمریکایی در مورد این نشست و اشاره منتقدان در مورد اجلاس گروه هفت را به باد انتقاد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، نوک پیکان انتقاد ترامپ در حالی شومر را نشانه گرفت که این سناتور دمکرات نیویورک هفته گذشته در جلسه سنای آمریکا، دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی در سنگاپور را مورد تمسخر قرار داد و گفت که این نشست، بیش از اینکه موفقیت عملی در بر داشته باشد، حاوی حرف بوده است.
ترامپ در واکنش به این سخنان، در توئیتی توقف آزمایش های هسته ای کره شمالی و شلیک موشک های این کشور و همچنین تعطیلی سایت های انجام آزمایش های هسته ای پیونگ یانگ را دستاورد مذاکرات خود با رهبر کره شمالی برشمرد.
ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هفته گذشته در سنگاپور برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند. در جریان آن نشست، توافقنامه ای در زمینه عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای منعقد شد. رهبر کره شمالی همچنین دعوت ترامپ برای سفر به واشنگتن را پذیرفت.
در توافق منعقد شده میان دو طرف، بر تعهد پیونگ یانگ به عاری شدن از سلاح هسته ای و پایبندی آمریکا به تضمین دهی امنیتی به کره شمالی تاکید شده است.
توافقنامه ای که دو طرف آمریکا و کره شمالی امضا کردند، چهار ماده دارد که به غیر از تعهد درباره خلع سلاح کره و بازگرداندن بقایای سربازان کشته شده، شامل تعهد دو طرف برای بنا کردن روابطی تازه و تلاش مشترک برای ایجاد صلح پایدار در شبه ‌جزیره کره است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین امروز یکی از توئیت های قبلی خود در مورد اجلاس سران هفت کشور صنعتی موسوم به گروه هفت را دوباره منتشر کرد و در آن از روابط خوب خود با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خبر داد و نوشت که رسانه های جعل کننده اخبار فقط تصاویر بد از مذاکرات گروه هفت را به تصویر می کشند.
نشست هفت کشور بزرگ صنعتی متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا، در کبک کانادا برگزار و یک بیانیه هشت صفحه ای در جریان آن منتشر شد.
در بیانیه این نشست، در اشاره ای ضمنی به تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعرفه ها، «حمایت گرایی» که نقطه مقابل تجارت آزاد است، محکوم و درخصوص ادامه مبارزه با این سیاست وعده داده شد.
آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا تعرفه وضع کرده است و «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که میزبان نشست گروه هفت بود، اعلام کرد که در مقابل اعمال تعرفه های واشنگتن، دست به اقدام تلافی جویانه می زند. این سخنان نخست وزیر کانادا، ترامپ را بر آن داشت تا از امضای بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت خودداری کند.
شبد**اروپام**9109**1010

نظر شما