شناسهٔ خبر: 26158293 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بیرانوند در مسیر تاریخ سازی

منبع: وب سایت برنامه نود

علیرضا بیرانوند با کلین شیت در دیدار مراکش، تعداد کلین شیت اش را به عدد ۱۵ رساند و در جمع ۵ دروازه بان برتر تاریخ ایران از نظر تعداد کلین شیت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، این کلین شیت به جز اینکه دومین کلین شیت و اولین برد بدون گل خورده ایران در تاریخ جام جهانی را رقم زد باعث بهبود آمار فردی بیرانوند در تیم ملی نیز شد.

دروازه بان شماره یک تیم ملی که تا قبل از آغاز مسابقات انتقادهای زیادی را بابت نمایش های اخیرش تحمل می کرد توانست با ارائه نمایشی درخشان مانع گلزنی حریف شود. بیرانوند در این بازی با ۳ مهار نقش به سزایی در پیروزی ایران داشت و توسط بسیاری از رسانه ها به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

این کلین شیت،  پانزدهمین کلین شیت بیرانوند در تیم ملی بود و از این نظر توانست آماری بهتر از علیرضا حقیقی و منصور رشیدی از خود به جای بگذارد.

در تاریخ تیم ملی، سید مهدی رحمتی با ۳۵ کلین شیت رکورددار است پس از او احمدرضا عابدزاده با ۳۴ و ابراهیم میرزاپور با ۳۲ کلین شیت در رده های دوم و سوم هستند. مرحوم ناصر حجازی نیز با ثبت ۲۷ کلین شیت در تاریخ ملی فوتبال ایران در رده چهارم قرار دارد.

علیرضا بیرانوند در شرایطی با ۱۵ کلین شیت در رده پنچم قرار گرفته است که تنها ۲۳ بازی ملی انجام داده و با ۲۶ سال سن فرصت زیادی برای بهبود آمار خود دارد.  احمدرضا عابدزاده در ۲۵ بازی ملی توانسته بود ۱۵ کلین شیت از خود به جای بگذارد و اکنون علیرضا بیرانوند با کمترین تعداد بازی ملی به این حد نصاب رسیده است. این دروازه بان اگر بتواند آمادگی خود را حفظ کند می تواند رکوردهای زیادی را در فوتبال ایران جابه جا کند.

نظر شما