شناسهٔ خبر: 26157423 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

قربانعلی‌پور: در فرهنگ ایران حداقل 6 هفته زمان نیاز است

4 هفته تمرین برای استقلال کافی است؟

تمرین تیم فوتبال استقلال در حالی از تاریخ چهارم تیرماه آغاز می شود که این تیم تا شروع لیگ برتر تنها 4 هفته زمان دارد که خود را برای این بازی ها آماده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر تقریبا تمام تیم های لیگ برتری تمرینات خود را برای شرکت در لیگ برتر آغاز کرده اند اما با تصمیم شفر تمرینات استقلال حدود یک هفته دیرتر از سایر تیم ها استارت می خورد که این موضوع می تواند نگرانی هایی را در راه آماده سازی بازیکنان به وجود بیاورد.


حال سوالی که به وجود می آید این است که بازیکنان یک تیم به چند هفته زمان نیاز دارند که خود را آماده شروع لیگ فرسایشی کنند.


اصغر قربانعلی پور مربی بدنساز پیکان که سابقه کار در استقلال را هم دارد در این باره به ورزش سه گفت: به صورت کلی هدف از تمرینات پیش فصل رسیدن بدن بازیکنان به اوج آمادگی است. امروز هستند مربی هایی در ایتالیا و انگلیس که کارهای بدون توپ انجام بدهند و با بدنسازی مطلق بدن بازیکنان را آماده کنند ولی در بیشتر تیم های مطرح دنیا و حتی ایران فصل بدنسازی با توپ انجام می شود و در واقع تمرین هایی انجام می شود که با فوتبال مرتبط است. الان سعی می کنیم بدنسازی و تاکتیک با هم باشد ولی سابق می گفتند هفته سوم و چهارم استارت های سرعتی (سیستم فسفاژن و تمرینات پلایومتریک) و کارهای تاکتیکی آغاز می شود ولی در تمرین های روز بدنسازی تلاش می شود بدنسازی نزدیک به فوتبال باشد و بازیکنان با کارهای با توپ و تاکتیکی این فصل را پشت سر بگذارند.


او در پاسخ به این سوال که یک تیم به چند هفته تمرین پیش فصل نیاز دارد هم گفت: این موضوع به فرهنگ فوتبال ما بستگی دارد. پیش فصل به آخرین بازی فصل قبل تا اولین بازی سال جدید گفته می شود که دو مرحله دارد، یک دوره انتقال داریم و یک دوره آماده سازی که دوره انتقال خیلی مهم است. خیلی از فوتبالیست های بزرگ ایران در دوره انتقال تمرین سنگین خود را با مربی های بدنساز در صفحه های مجازی منتشر می کنند درحالی که بازیکنان در این دوره باید شنا کنند، بسکتبال و والیبال بازی کنند و با نرم دوی در واقع استراحت همراه با فعالیت داشته باشند. در این بین بعضی از فوتبالیست ها هم هستند که در دوران گذار استراحت مطلق می کنند که این هم اشتباه است. در فوتبال اروپا بازیکنی که وارد تمرین می شود 75 درصد آماده هستند و شاید با 4 هفته هم بتوان آنها را آماده کرد ولی چون تعداد زیادی از بازیکنان ایران در نقل و انتقالات استراحت مطلق می کنند، به نظر من حدقل 6 هفته زمان لازم داریم تا آنها را آماده کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما