شناسهٔ خبر: 26157033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سهم 60 درصدی بخش مولد استان مرکزی از مصرف انرژی

نمایندگی مرکزی

در استان مرکزی نزدیک به 60 درصد مصرف انرژی در بخش مولد، یعنی کشاورزی و صنعت اتفاق می افتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد اله داد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رتبه برتر مدیریت مصرف کشور را دارا هستیم، افزود: در سال 94 رتبه دوم مدیریت مصرف را در کشور داشتیم و در سال‌های 95 و 96 رتبه اول را کسب کردیم که این افتخارات و دستاوردها بدون زحمات اصحاب رسانه و همراهی مردم امکان پذیر نبود.

اله داد گفت: در سطح کشور کمتر استانی را داریم که هم در حوزه کشاورزی و هم در بخش صنعتی مزیت‌های نسبی داشته باشد. استان‌های دیگر مثل فارس و کرمان صرفا کشاورزی هستند و استان‌هایی مثل قزوین و سمنان صرفا صنعتی هستند، اما ما در استان مرکزی هر دو بخش مولد کشاورزی و صنعت را داریم. این یک افتخار بزرگ است که در استانی که ترکیب متنوع مصرف و تنوع خدمت رسانی را داراست، این رتبه خوب را در مدیریت مصرف در سطح کشور دارا هستیم.

وی در خصوص وضعیت کنونی مصرف برق در استان گفت: در ایام کنونی رشد 20 درصدی مصرف برق را داریم که ناشی از استفاده مشترکین از وسایل سرمایشی است که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم و حمایت مسئولین این وضعیت را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون بارش باران و تاثیر آن بر مصرف انرژی گفت: متاسفانه در زمستان سال گذشته وضعیت بارش نزولات آسمانی مخصوصا بارش برف خوب نبود ولی بارش‌های ابتدای امسال بخشی از نیاز کشاورزی را از این جهت که چاه‌های برق دیرتر روشن شدند، جبران کرد. هرچند با وجود این بارش‌ها، آب پشت سدها آنچنان تغییری نکرده است چراکه آب پشت سد با بارش برف پر می‌شود و به همین دلیل امسال 6 هزار مگاوات کسر تولید داریم.

اله داد با بیان اینکه امسال هم مشکل تامین آب داریم و هم مشکل تامین برق گفت: امسال یک وضعیت ویژه داریم. متاسفانه رشد مصرف را در اکثر نقاط کشور مخصوصا در استان‌های جنوبی شاهد هستیم و همگی باید کمک کنیم تا از چالش پیش رو به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: در این ایام یک دغدغه دیگر هم داریم و آن تامین مداوم و مستمر برق مشترکین و تماشاچیان مسابقات ورزشی است و امیدواریم در این زمینه هم توفیق لازم را جهت خدمت رسانی هر چه مطلوب‌تر به مشترکین داشته باشیم.

 مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اعلام وجود دو زمان پیک مصرف در تابستان گفت: از 15خرداد تا نیمه شهریورماه و به طور ویژه از روز اول تیر تا اول شهریور ایام پرمصرف انرژی برآورد شده و اوج ساعات مصرف برق در این بازه زمانی  از 12 تا 16 عصر و 19 تا 23 شب است.

اله داد درخصوص افزایش تعرفه ها نیز عنوان کرد: تعرفه های مصرف برق مطابق مصوبه هیئت دولت از اردیبهشت ماه امسال هفت درصد افزایش یافته و پرداخت عوارض از مشترکان خانگی، روستایی و چاه های کشاورزی حذف شده است.

محمودی معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق یک صنعت زیر بنایی و زیر ساختی محسوب می‌شود، گفت: چشم انداز این شرکت، تامین برق پایدار با کیفیت اقتصادی و به صورت هوشمند و غیر حضوری برای سال 1404 است.

وی افزود: در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در 12 شهرستان و 33 شهر استان دارای 703 هزار مشترک و 20 هزار کیلومتر خط فشار متوسط و فشار ضعیف، 200 هزار دستگاه چراغ روشنایی و نزدیک به 16 هزار دستگاه ترانسفورماتور تبدیل ولتاز برق است که وظیفه تامین برق را به عهده دارند، همچنین  1703 روستا و نزدیک به 5 مگاوات انرژی تجدید پذیر منصوب شده و نزدیک به 5400 حلقه چاه برق دار داریم.

وی با بیان اینکه تلفات شبکه ما در سال گذشته به 9.59 رسید گفت: همچنین پیک بار همزمان  863 مگاوات و تعداد پست فوق توزیع ما 45 دستگاه است و تعداد فیلترهایی که از شرکت برق منطقه ای برق را توزیع می کنند 381 دستگاه است.

محمودی همچنین در خصوص وضعیت مشترکین شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ترکیب مشترکین این شرکت از 5 درصد تجاری، 2 درصد اشتراکات  معابر، 23 درصد خانگی، 7 درصد عمومی، 26 درصد کشاورزی و 37 درصد صنعتی است که ترکیب و درصد مصرف هر کدام نیز مشخص است.

وی پیرامون دستاوردهای شرکت توزیع برق نیز خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی دارای افتخارات و دستاوردهایی است که هم در سطح کشور و هم در سطح استان قابل توجه است. میزبانی چهارمین کنفرانس ملی سامانه‌های اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق کشور که آذرماه سال گذشته انجام شد، کسب رتبه اول در ارزیابی عملکرد شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور، کسب عنوان دستگاه استانی برتر در جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه اول عملکرد کاهش پیک شرکت‌های توزیع سراسر کشور در سه سال متوالی، کسب عنوان شایسته تقدیر در بخش اجرایی  برنامه سالانه قهرمان تالاب سازمان حفاظت محیط زیست در سال 96 و کسب رعایت سطح یک در رعایت حقوق مصرف کنندگان و تکریم ارباب رجوع در استان مرکزی بخشی از این دستاوردها و افتخارات است.

انتهای پیام

نظر شما