شناسهٔ خبر: 26156540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - 0658- حساب کنید از اول سال 97 چند روز کارخانجات و موسسات به علت تعطیلات رسمی‌و غیر رسمی‌تعطیل بودند. همچنین مشکلات ارزی برای تهیه مواد اولیه و قطعات یدکی ماشین آلات و ضعف مدیریت و بازدهی نامناسب و همینطور به طور پیوسته خبر از تعطیلی یک کارخانه می‌رسد که بیشتر به ضرر قشر کارگر است. (17/3)
0704- در تیتر روزنامه کیهان آمده 84 درصد معوقات بانکی در جیب عده‌ای خاص. به نظر می‌رسد آقای شریعتمداری بهتر از هرکسی این اشخاص را می‌شناسد. (17/3)
1556- در مورد دوستی خاله خرسه باز می‌گویم. آقای جعفر پناهی را نگذاشتند به فستیوال کن برود اما هر کانالی را که می‌گیریم در مورد ایشان صحبت می‌کنند. آیا اگر ایشان به آن فستیوال می‌رفت این همه مسئله پیش می‌آمد؟ (17/3)
1626- چندی پیش در روزنامه شما خواندم عده‌ای اعضای بدن خود را می‌فروشند اما از همه برای من ناراحت کننده فروش قرنیه چشم سالم بود. چندی پیش آگهی‌ای دیدم که راست و دروغ آن را نمی‌دانم نوشته بود فروش.... سالم سمت چپ! در این شرایط باید مسئولان و بزرگان نگران وضعیت نیازمندان باشند. (17/3)
1805- ما ساکنین خیابان اختیارایه در ماه مبارک رمضان باید عذاب داشته باشیم به خاطر مزاحمت‌های یک حلیم فروشی به نام... و از آنطرف راهنمایی و رانندگی هم از خیابان دولت تا اختیاریه را بسته که رفت و آمد مردم دچار مشکل شده است. (17/3)
آفتاب یزد: احتمالا راهنمایی و رانندگی برای اینکه مردم در موقع افطار بتوانند حلیم تهیه نمایند این محدودیت‌ها را قائل شده است لذا چنانچه توضیحاتی ارسال گردد به چاپ
خواهد رسید.
0828- اگر تغییر کاربری در... نوشهر آزاد شده است، پس اجازه دهند همه بسازند نه اینکه پولدارها ساخت و ساز کنند اما فقرا نتوانند. همین زمین‌ها در سال 90 کشت و زرع می‌شدند. حالا کم کم در حال ساخت و ساز است. برخی کوچه‌ها در نوشهر کم کم در روزهای تعطیل در حال ساخت و ساز است. (18/3)
0853- از مدیران محترم استان مازندران خواهشمندیم بیشتر مراقب چیزهایی که منابع طبیعی را تخریب می‌کنند باشند. برخی از کوچه‌های نوشهر تغییر کاربری شده و
ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی صورت می‌گیرد. لطفا جلوی آن را بگیرید. (18/3)
1816- کرایه اتوبوس های برون شهری قبل از عید نوروز گران شد و قرار بود بعد از عید قیمت ها به روال سابق بازگردانده شود. متاسفانه هر سال مسئولان این وعده را به مسافران می دهند اما بعد از عید فراموش می کنند که باید کرایه‌ها را کاهش دهند! (18/3)
1945- سوءاستفاده از اعتماد مشتریان؛ برخی قنادی ها که سابقه طولانی دارند، پس از مدتی با عرضه محصولات با کیفیت، کم‌کم اقدام به تولید و توزیع شیرینی یا زولبیا و بامیه بدون کیفیت می‌کنند و هر سال در ماه مبارک رمضان علاوه بر زولبیا و بامیه معمولی، محصولات سفارشی و با قیمت گران‌تر و با روغن حیوانی هم برای برخی مشتریان دارند. متاسفانه روزهای گذشته مهمان هم داشتیم. مانند سال‌های گذشته سفارش دادیم اما طعم و مزه آن هیچ تعریفی نداشت و وجه بیشتری پرداخت کردیم. چرا برخی ها از اعتماد مشتریان
سوء استفاده می‌کنند؟(18/3)

۲۰۴۰- آفتابیان! ایران هراسی‌ای که در گذشته به وجود آمد و با دیپلماسی و رهنمودهای رهبری از بین رفت نباید اجازه بدهیم دشمنان انقلاب همان جو را ایجاد کنند. نخست وزیر رژیم کودک کش اسرائیل دنبال دشمنی است. ما باید هشیار باشیم. (۱۵/۳)
۲۰۰۸- جناب آقای روحانی! شما طبق قانون اساسی دومین شخص مملکت هستید. اما لطفا بگویید در وضعیت کنونی این دومین شخص چه اختیاراتی دارد؟ (۱۵/۳)
۱۸۰۷- حکایت روسیه است که تا توانسته از ما در قراردادها بهره‌برداری کرده یا خلف وعده در پروژه‌ها کرده. (۱۵/۳)
۱۶۲۹- خیال دلواپسان راحت شد و از چند روز دیگر به آقای روحانی و ظریف و... می‌تازند و خیلی راحت‌تر می‌توانند دلواپسی‌های خود را نشان دهند. با این حساب اصلا ما رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه برای چه می‌خواهیم؟ دلواپسان جای آنها هستند! (۱۵/۳)
آفتاب یزد: در فضای باز انتقادات گفته می‌شود و نظرات شنیده می‌شود نگران نباشید.
۱۶۲۷- مگر قرار نبود ما به کشورهای اروپایی بگوییم تکلیف‌شان را روشن کنند و یک مهلتی به آنها داده بودیم. چرا شرکت‌هایی چون رنو و پژو قراردادهایشان را لغو کردند با این کارها چه باید کرد. آیا باز هم دست امثال بابک زنجانی‌ها باز می‌شود؟ (۱۵/۳)
۰۴۳۶- هر موردی که مثل ماجرای مدرسه غرب تهران اتفاق می‌افتد آن رخداد قبلی ماهیت اصلی‌اش را از دست می‌دهد، تا جایی که مردم به اینگونه جنایات بی‌تفاوت می‌شوند. آفتاب یزد در این مورد نوشته، کسی هم عذرخواهی نکرده. خواستم بگویم اگر عذرخواهی هم بشود چه مشکلی حل می‌شود. باید مشکلات را ریشه‌یابی و درمان کرد. (۱۵/۳)
۰۳۵۱- با تشکر از مسئول پیام‌های مردمی‌آفتاب. اینکه می‌گویند فلان کار حسینقلی خانی شده یعنی چه؟ این حسینقلی خان که بوده که هنوز که هنوز است رفتارهای ایشان بر سر زبان‌هاست؟ (۱۵/۳)
۰۳۱۱- به کسانی که دنبال بخشش دیگران نیستند بگویید خداوند می‌فرماید صدبار اگر توبه شکستی باز آی. باید گوش هم داشت. باید امکان توبه و اصلاح را به افراد داد. حتی آنها را کمک کرد تا اصلاح گردند. (۱۵/۳)
۱۸۳۵- قلیان سمی ‌است که سلامت خانواده‌ها را تهدید می‌کند. مسئولان نباید اجازه بدهند قلیان در بین مردم نفوذ کند. سلامتی نعمتی است که باید همیشه قدر آن را دانست. (۱۶/۳)
۱۷۰۵- سلام به مدیر آفتاب. آقای مظفری! شما را به این روز عزیز که حداقل درد دل ما را چاپ می‌کنید. برخی بانک‌ها به خاطر بدهی اقساط وام زندگی ما را گرفتند و ربوی عمل کردند و ۳۵ تا ۵۰ درصد برای خود سود قائل شدند. مستقلات ما را هم گرفتند، دستمان هم به جایی بند نیست. آقای مظفری دعاگویتان هستیم لطفا این پیام را چاپ کنید. (۱۶/۳)
۱۴۲۰- یک دلال اقتصادی میلیاردها تومان در حسابش پول است و یکی از گرسنگی می‌میرد. خانواده‌اش به هزار مشکل می‌افتد. خدا اینگونه آدم‌های فاسد اقتصادی را نمی‌بخشد. (۱۶/۳)
۱۸۴۴- اقدام غیراخلاقی و شنیع نسبت به دانش آموزان مدرسه‌ای در غرب تهران از طرف مدیران آن مدرسه نشانه اوج خباثت و پستی است. وزارت آموزش و پرورش که متولی علم و اخلاق است با محکوم کردن آن عمل، انزجار خود را اعلام کرده، پس نباید اجازه بدهد این گونه موارد این وزارتخانه را زیر سوال ببرد. (۱۶/۳)
۱۹۰۱- با قبولی طاعات و عبادات! از عزیزان رسانه ملی به خاطر اینکه معارف اسلامی‌و قرآنی را در رسانه ملی پرمخاطب تر و پررنگ تر کردند تشکر می‌کنیم. (۱۶/۳)
به خدا قسم دستم برای نوشتن این متن از ناراحتی و عصبانیت میلرزد و دلم می‌سوزد از اینکه چرا تاکنون که بنده و بسیاری اشخاص و افراد آزاداندیش در جامعه، بارها گفتیم و نوشتیم و گلو دریدیم و سینه چاک کردیم که: در طول دهها سال و سالهای متوالی عملکرد روسیه فعلی و شوروی سابق به وضوح نشان داده است که روس‌ها و شخص پوتین که قبلا نیز مامور ویژه (ک. گ.ب) بوده است، به هیچ وجه قابل اطمینان و اعتماد و طرفدار و حامی کشور و منافع ملی ما نبوده و نیستند.
...0913
محمود بلیغیان: زمانی مشاهده، پیگیری و دنبال کردن اخبار و گزارشات از رویدادها و اتفاقات و حوادث مختلف در جهان، مستلزم صرف وقت و منتظر ماندن مخاطبین برای ساعت پخش اخبار و اطلاعیه‌ها از رادیو و تلویزیون و جراید و مطبوعات بودند، ولی با پیشرفت ناگهانی و فوق‌العاده سریع تکنولوژی روز و سیستم‌های جدید و دیجیتالی و ماهوارهای در زمینه‌های مخابراتی و انتقال صوت و تصویر در کمتر از یک ثانیه از سوی همه افراد در هر کجا که باشند، به دورترین نقاط جهان، دیگر پنهان کاری و سعی در مخفی کردن وقایع و اتفاقات و رویدادها، و رو نشدن دست خلافکاران و متخلفینی که قبلا بهراحتی انجام می‌دادند، خوشبختانه دیگر میسر و امکانپذیر نخواهد بود.
...0913
ایران در اوج تکنولوژی و دانش بشر در قرن 21در چه جایگاهی قرار گرفته و از پیشرفت دانش اقتصاد، در ارتباطات، تجارت، صنعت و کشاورزی کجا هستیم؟
...0918
حضرت امام علی(ع) میفرمایند: یاد خدا عقل را آرامش می‌دهد، دل را روشن و رحمت او را نازل می‌کند.
...0938
امیدواریم در این فرصت باقیمانده از مجلس دهم برخی از نماینده‌ها بیشتر به فکر حل مشکلات و گرفتاری‌های مردم باشند تا درگیر مسائل سیاسی و جناحی.
...0915
70 روز باقی مانده هواپیما بخرید حتی شده دست دوم.
...0905
همه مسئولان کشور بحث مبارزه با فساد و اختلاس و سوءاستفاده‌ها و اشرافیگری و اسراف را جدی بگیرند ملت ایران با هیچکس رودربایستی ندارد و با کسی پیمان اخوت تا ابد نبسته است.
...0912
مجلس قانون قوی بگذارد و به دولت ابلاغ کند که حتی یک مدیر دو تابعیتی در کشور نداشته باشیم اینکه نمی‌شود یک عده مانند خاوری هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند بعد هم فرار کنند.
...0912
باسلام حضرت محمد(ص) میفرماید: فاش کردن راز دیگران خیانت در امانت است، پس از آن بپرهیز حضرت امام جعفر صادق (ع) فرمودند فاش کردن راز مومن بر مومن حرام و خیانت در امانت محسوب می‌شود. حضرت موسی بن جعفر (ع) می‌فرماید: کسی که راز دیگران را فاش نکند در سایه عرش خدا قرار می‌گیرد.حضرت علی (ع) فرمود: فاش کردن رازی که به تو سپرده شده خیانت و غدر است.
حضرت محمد(ص) می‌فرماید: سه خصلت است که در هر کس باشد دلیل بر نفاق اوست هر چند نماز بخواند و روزه بگیرد و خود را مسلمان بداند دروغگویی خلف وعده و خیانت در امانت. آیا جناب شریعتمداری می‌تواند بگوید اگر برجام بد و به ضرر ایران بود چرا آمریکا آن را نپذیرفت؟
...0935
محمود بلیغیان: از کار دولت و بعضی مسئولین در شگفتم که چطور حاضرند کشتی کشتی برنج های مصنوعی و صنعتی و بیماریزا را با هزینه های گزاف از هند و پاکستان و کشورهای دیگر وارد کنند، ولی برای آبرسانی و ایجاد کانال و بَسترِ مناسبِ کارِ کشاورزی، برای برنج کاران خوزستانی و برنج و شلتوککاران برنج اصفهانی (تولید و کِشت برنج مرغوب و معطر لِنجان اصفهان) که از بیآبی رودِ کارون و خشکی زاینده رود و بیکار شدن و بی پولی و نداشتن خرج های بی‌شمار زندگی و قسط وام و غیره، رنج می‌برند، هزینه کنند.
...0913

نظر شما