شناسهٔ خبر: 26156520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نظری خبر داد:

رقابت قرآنی یك هزار دانش‌آموز در استان فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از رقابت بیش از یك هزار دانش‌آموز در مرحله استانی مسابقات قرآن این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رقابت قرآنی یك هزار دانش‌آموز طی روزهای 30 و 31 خردادماه در استان فارس

به گزارش ایكنا از فارس، محمد نظری، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش فارس امروز، 27 خردادماه از برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن این سازمان خبر داد و گفت: بیش از یك هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در این مرحله به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: در این دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز که با مساعدت اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگزار می‌شود، دانش‌آموزان دختر منتخب فارس در روز چهارشنبه، 30 خرداد و دانش‌آموزان منتخب پسر نیز 31 خردادماه در مجتمع فرهنگی آموزشی احسان شیراز با هم به رقابت می‌پردازند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان هر ساله در پنج مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان، کشوری و بین‌المللی برای دختران و پسران برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته قرآنی و سه رشته با موضوع عترت و سه رشته با موضوع نماز برگزار می‌شود، افزود: رشته‌های قرآنی شامل قرائت، حفظ، تفسیر، ترتیل و رشته‌های عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و رشته‌های نماز نیز شامل اذان، احکام و انشای نماز است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: رشته حفظ قرآن شامل حفظ عمومی و حفظ ویژه است که حفظ ویژه شامل حفظ 5، 10 و 20 جزء از قرآن و حفظ کل است.
نظری گفت: در سال تحصیلی 97-96 بیش از 450 هزار نفر از دانش‌آموزان استان فارس در مرحله آموزشگاه در رشته‌های مختلف شرکت كردند که از این تعداد حدود 45 هزار نفر در مرحله شهرستان و بیش از 4 هزار نفر در مرحله مقدماتی استان شرکت كردند.
حسینعلی‌ معزی، رئیس اداره امور قرآن،‌عترت و عترت آموزش و پرورش فارس نیز گفت: از ویژگی‌های مسابقات امسال، مشارکت تعدادی از مدارس غیر دولتی به عنوان حامی مسابقات است که لازم است از مساعدت آن‌ها در برگزاری این دوره از مسابقات تقدیر به عمل آید.
وی افزود: مراسم استقبال از دانش‌آموزان قرآنی و همچنین مراسم افتتاحیه این مسابقات روز 30 خردادماه در مجتمع فرهنگی آموزشی احسان انجام خواهد شد.
معزی گفت: نفرات اول رشته‌های مختلف این مسابقات برای شرکت در مسابقات کشوری که در تیرماه در شهر مقدس مشهد و در تهران برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.
رئیس اداره امور قرآن، عترت و عترت آموزش و پرورش فارس یادآور شد: استان فارس در مسابقات قرآن عترت و نماز کشوری در سال‌های گذشته، رتبه‌های خوبی را کسب كرده‌اند، چنانچه در سال گذشته دانش‌آموزان استان فارس، بیش 18 رتبه برتر کشوری را در رشته‌های مختلف كسب كردند.
انتهای پیام

نظر شما