شناسهٔ خبر: 26156465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکید بر حمایت از سیاست های رهبری و حمایت از خانواده های نیازمند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر حمایت ازسیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از خانواده های نیازمند تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، دکتر علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک ،خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی(27 خرداد) در جریان بازدید از خانواده 5 قلوهای تازه متولد شده در شهر اراک که با حضور مدیر کل بهزیستی، معاون مشارکتهای مردمی و معاون اموراجتماعی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر و قبولی طاعات و عبادات مردم روزه دار و متدین استان مرکزی و تبریک به این خانواده گفت: حمایت از خانواده های نیازمند امری ضروری و از تاکیدات مقام معظم رهبری است که مدیران و مسئولان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

وی با تاکید بر حمایت از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت و تاکید بر حمایت از خانواده‌های نیازمند به ویژه خانواده های دارای فرزند چندقلو افزود: خانوارهای دارای فرزند چندقلو در شرایطی قرار دارند که قریب به اتفاق به دلیل عهده دار شدن همزمان مسئولیت تأمین معاش چند فرزند و اقتصاد خانوار و ایفا وظیفه مجبور به تحمل فشارهای روانی، اجتماعی و جسمانی طاقت فرسا جهت سازگاری با شرایط جاری هستند.

 

نماینده مردم اراک خنداب وکمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت رسیدگی به این خانواده ها و وظایف بهزیستی در رابطه با تامین مایحتاج مورد نیاز اعم از کمک های مالی و پرستاری افزود: این کمک ها باید به موقع و در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه عدم حمایت از این عزیزان عوارض جبران ناپذیری دارد، گفت: پیامد این عوارض در زندگی این خانوار کاسته شدن از مؤلفه های مهم کیفیت زندگی و متعاقباً احتمال بروز خطر سوء تغذیه و درنگ های رشدی در مقاطع حساسی از رشد کودک را در پی دارد.

دکتر کریمی افزود: ضمن پرداخت کمک هزینه های مالی نسبت به اشتغال نامبرده با اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی تعامل هایی صورت گرفته است.

 

دریافت مستمری ماهیانه، حق پرستاری و بیمه درمان برای خانواده چند قلوها

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: دریافت مستمری ماهیانه، حق پرستادری و بیمه درمان از جمله خدمات قابل ارایه به خانواده چند قلو است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از خانواده های چند قلو یکی از وظایف مهم سازمان بهزیستی است، افزود: این حمایت ها شامل حمایت های مالی و معیشتی از خانواده‌های چند قلو که در معرض شرایط سخت زندگی هستند است، که امیدواریم در کمترین زمان ممکن بتوانیم اقداماتی را برای حمایت‌ از این خانوادها داشته باشیم.

 

امینی در ادامه به سیاست‌های حمایتی سازمان بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: خانواده های چندقلو می تواننداز خدمات حمایتی شامل، دریافت مستمری بصورت ماهیانه، حق پرستاری، بیمه های فراگیر، بیمه های درمان، بیمه مادر و کمک هزینه های معیشتی و تهیه مسکن است.

 

این مقام مسئول با اشاره به شرایط سخت مادر در خانواده چند قلو و اینکه تمامی مادران دارای فرزند چند قلوی تحت پوشش این سازمان از حق پرستاری برخوردار هستند، افزود: به این افراد خدماتی نظیر تامین شیر خشک و غیره ارائه می شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: اولویت برای ارائه خدمات اصلی به خانواده‌های دارای فرزند ۳ قلو به بالا است، اما دو قلو‌ها نیز در چرخه حمایتی قرار دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: خدمات در نظر گرفته شده هیچ تفاوتی در شهرها و روستا‌ها ندارد و ارائه خدمات بر اساس نیازمندی خانواده‌ها به آنها ارایه می شود.

 

این مقام مسئول موضوع  5قلوها را یک مسئله خاص در استان دانست و گفت: تا کنون  چنین موردی دیده نشده، بر همین اساس کارشناسان بهزیستی پس از بررسی وضعیت خانواده 5قلوها، بسته‌های حمایتی متناسب با وضعیت خانواده شامل کمک‌های مالی و تأمین هزینه تغذیه و پوشاک را به آنها ارایه می دهد.

 

وی بیان کرد: این خدمات تا سن شش سالگی به این کودکان ارایه می شود و سازمان بهزیستی آمادگی خود را برای ارایه خدمت به این خانواده ها اعلام می کند.

 

این دیدار به منظور بررسی و پیگیری مسائل ومشکلات این خانواده برگزار شده است.

نظر شما