شناسهٔ خبر: 26156158 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ارسال ۶۰ اثر به جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی

گروه فرهنگی - نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام از ارسال 60 اثر به جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی ایلام خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان ۲۵ آذرماه سال جاری در مرکز استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و مهمانان کشوری برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد ایلام، منصور محبی، نماینده بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در استان ایلام، در نشست اتاق فکر جشنواره رضوی در ایلام با بیان اینکه فراخوان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سال 96 تهیه و در ابتدای سال جاری توزیع‌شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود 60 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است.
وی با تأکید بر تهیه فیلم و نمایش‌های مستندی مبتنی بر خاطرات برگزیده جشنواره و اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده در سطح مناطق مختلف کشور، افزود: آخرین‌مهلت ارسال اثر 25 آبان سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز 25 آذر ماه سال جاری در مرکز استان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و مهمانان کشوری برگزار خواهد شد.
محبی اضافه کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه‌ی فرهنگ رضوی و اهل‌بیت (ع) از اهداف برگزاری این جشنواره است.
علیرضا شیروی، مدیر کل صداوسیمای مرکز ایلام با ابراز امیدواری در راستای برگزاری باشکوه هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی، در استان ایلام، اظهار کرد: این نشست در واقع در راستای ارتقای کمی و کیفی جشنواره خاطره‌نویسی و سفرنامه نویسی رضوی به میزبانی استان ایلام است.
شیروی با تأکید بر اینکه باید از افرادی که خلاقیت بیشتری دارند در راستای برگزار جشنواره و بهره‌گیری از تجربه و اندیشه آنان در اتاق فکر استفاده شود، افزود: در بحث اطلاع‌رسانی جشنواره رضوی باید زمینه‌ای فراهم گردد که تیزرهای ویژه جشنواره تولید و در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.
وی اضافه کرد: باید یک تیزر در حد ملی ویژه جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی تهیه شود که می‌توان در اختیار سیمای مراکز استان‌ها قرار گیرد و در شبکه‌های مختلف مراکز استان‌ها و در رادیو نیز پخش شود که این امر می‌تواند با افزایش دایره مخاطبان موجبات تنوع زیاد آثار ارسالی را ایجاد کند.
مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام تصریح کرد: امسال باید در سطح کلان‌تری این اطلاع‌رسانی در سطح کشور انجام و متنوع‌تر می‌شود و همچنین تقویم مناسبتی و کاری برای جشنواره خاطره‌نویسی رضوی تهیه شود که در بخش‌های مختلف ازجمله شب‌شعر، شب خاطره با محوریت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی در هرماه برگزار شود.
شیروی با تاکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی سفرنامه و خاطره‌نویسی با حضور اساتید مجرب، عنوان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره می‌توان با دایر کردن استودیوی ویژه‌ای بار تبلیغی و فرهنگی این آیین را به‌طور فراوانی با حضور مهمانان ویژه افزایش داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نیز در این نشست، اظهار کرد: برنامه‌های بسیار متنوع و فرهنگی در ماه مبارک رمضان به همت عزیزان در صداوسیما مرکز ایلام ساخته و پخش می‌شود که این برنامه‌ها از جمله برنامه روژیتی فراگیر بوده و مورد استقبال مردم قرارگرفته است.
وی با تأکید بر اینکه صداوسیمای استان همواره در طول برگزاری دهه کرامت و جشنواره رضوی فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند، عنوان کرد: پوستر و فراخوان هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی در سطح دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان‌های سراسر کشور توزیع خواهد شد.
چراغی‌پور با تأکید بر اینکه در راستای گسترش فرهنگ رضوی از فعالیت‌های گذشته این جشنواره برنامه‌هایی آماده و پخش شود، گفت: همچنین ساخت برنامه‌هایی ویژه کودک و نوجوان در حوزه جشنواره رضوی برای این قشر بسیار تأثیرگذار خواهد بود و در طول برگزاری مراسمات از مهمانان ویژه‌ی در راستای گسترش فرهنگ رضوی استفاده شود.
وی با بیان اینکه در راستای توسعه فرهنگی رضوی این آمادگی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان وجود دارد، اظهار کرد: ازهر گونه فعالیت که در این حوزه در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان حمایت خواهد شد.
انتهای پیام

نظر شما