شناسهٔ خبر: 26156155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

در حاشـیه‌ی خبرِ «سـفر نمایـنده تبـریز به سـن پتـرزبـورگ»؛

ماجـرای پـزشـکیان و جـام جـهانی 2018 !

اصولاً وقتی مستندات سفر یک نماینده به روسیه جهت شرکت در جام جهانی در روزهای آتی منتشر می‌شود، نماینده در مظان انتقادات به‌جای دروغگو خطاب کردن رسانه‌ها با استناد به عدم حضورش در جام جهانی، انصراف خود را اعلام می‌کند!

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی آناج: به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر حضور مسعود پزشکیان در جام جهانی 2018 روسیه همراه با محافظ، صفحه اینستاگرام هواداران این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو که از طرف نزدیکان وی اداره می‌شود با انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرام خود با قرار دادن تصویری از پایگاه خبری آناج به صحبت‌های مدیرکل پارلمانی وزارت ورزش استناد و ضمن تکذیب خبر، پایگاه‌ اطلاع رسانی آناج را در جملاتی توهین‌آمیز دروغگو خطاب کرد.

واکنش‌ها به خبر فوق‌الذکر به اینجا ختم نمی‌شد و در گام دوم دیگر صفحه اینستاگرامی با قرار دادن تصاویری از خبر حضور مسعود پزشکیان در جام جهانی که در رسانه‌های متنوع منتشر شده بود، همه این رسانه‌ها را که در میان آن‌ها مستقل و اصلاح‌طلب هم وجود داشت، تندرو نامید!

اما موضوع چیست؟! اخیراً لیستی از فدراسیون فوتبال در رسانه‌های کشوری منتشر شد که در آن اسامی مقامات حاضر در جام جهانی 2018 روسیه درج شده بود و در صدرِ جدول نام مسعود پزشکیان و محافظ او همراه با وزیر ورزش جهت حضور در بازی ایران و مراکش به چشم می‌خورد.

در لیست انتشار یافته نام دیگر نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو محمد اسماعیل سعیدی به همراه پروانه سلحشوری، نماینده تهران درج شده بود اما سعیدی پیش‌تر در واکنش به این موضوع عنوان کرده بود در چنین شرایطی حضور در جام جهانی را از جیب بیت‌المال به صلاح نمی‌داند و از تلویزیون مسابقات را دنبال خواهد کرد.

گروهی از رسانه‌ها در واکنش به این خبر با داود عزیزی گفت‌وگو کردند که در آن مدیرکل پارلمانی وزارت ورزش و جوانان در اظهار نظری عجیب با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی هیچ‌گاه قصد اعزام نمایندگان به مسابقات جام جهانی را نداشته است، اظهار داشت: نه تنها آقای پزشکیان بلکه هیچ‌کدام از نمایندگان مجلس در جام جهانی حضور نخواهند داشت.

این مقام مسئول در حالی این ادعا را مطرح می‌کرد که پیش‌تر مقامات وزارت ورزش در دفاع از اعزام نمایندگان مجلس به جام جهانی از بودجه اختصاص یافته به این امر دفاع و آن را ناچیز قلمداد کرده و سایر نمایندگان مجلس من‌جمله سعیدی و سلحشوری طی مصاحبه‌هایی با خبرگزاری خانه ملت، فارس و صداوسیما خبر قرعه‌کشی در مجلس برای اعزام نماینده را تایید نموده بودند.

درحالی که همگان انتظار داشتند تیم رسانه‌ای مسعود پزشکیان در مواجهه با مستندات رسمی، به‌جای انکار کلی مسئله همچون سایر نمایندگان انصراف خود را از حضور در جام جهانی از محل اعتبارات بیت‌المال و همراه با محافظ اعلام کنند، درصدد انکار کل ماجرا و پاک کردن صورت مسأله برآمدند و اینگونه تصور شد که نماینده تبریز از رسانه‌ای شدن موضوع و ایجاب به عدم حضور در روسیه ناراحت شده است!

آنچه رسانه‌ها اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا و مستقل منتشر کرده‌اند، واقعیتی غیرقابل انکار بر اساس مستندات بوده و چنانچه رسانه‌ای شدن موضوع مانع از حضور مسعود پزشکیان در جام جهانی و انصراف او از سفر شده است، دال بر متهم کردن این رسانه‌ها بر دروغگویی نیست!

نکته‌ی تامل برانگیز ماجرا در این است همین نماینده تبریز در مظان اتهام دخالت در پرونده فساد مالی شورا و شهرداری قرار گرفته است و تعدادی از فعالان فرهنگی شهر که موفق به گفت‌وگو با مسعود پزشکیان شده‌اند طی یادداشت‌هایی پیگیری اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری برای اعاده دادرسی پرونده توسط این نماینده را تایید کرده‌اند اما تاکنون شخصِ پزشکیان و تیم رسانه‌ای او حاضر نشده‌اند به سوالات متعدد در این‌باره مبنی بر چرایی دفاع نایب رئیس مجلس از محکومان فساد مالی شورا و شهرداری پاسخ دهند.

آنچه که مسلم است، حاشیه‌های پیرامون پزشکیان به مرور زمان او را بیشتر در برابر سوالات مردم قرار خواهد داد و دیگر مسایلی مانند اذعان او به دریافت حقوق نجومی از وزارت بهداشت و تعارض آن با شعار عدالت و انصاف و یا دفاع از مسبب اصلی حادثه قطار تبریز_مشهد، عباس آخوندی، با تکذیب مسئله حل نخواهد شد.

نظر شما