شناسهٔ خبر: 26156141 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان بازرسی:

تصمیم گیری در مورد نرخ مسکن، ارز و سکه/قیمت خودرو واقعی نیست

رئیس سازمان بازرسی با انتقاد از وضعیت خرید و فروش سکه گفت: سازمان بازرسی به طور جدی به این موضوعات ورود کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر سراج در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های سازمان بازرسی در سال جاری گفت: برنامه‌های بازرسی به دو بخش ویژه و جاری تبدیل می شود که در قسمت برنامه های ویژه و تعریف نشده بازرسی ها انجام می شود.

وی افزود: بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز چهار بازاری است که سازمان بازرسی به آن ورود کرده است. در رابطه با سکه هفت میلیون و ششصد هزار ثبت نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، پنج درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک‌ میلیون سود دارد.

سراج در خصوص عملکرد بازرسی در سال گذشته گقت: بیش از ۵ هزار شکایت به سازمان بازرسی واصل شده است که حاکی از افزایش۱۳درصد است.

رییس سازمان بازرسی در خصوص ثبت مناقصات گفت: ۸ هزار و ۵۹۵ مناقصه به طور فیزیکی بررسی شد.

سراج در خصوص گزارش های خروجی از سازمان بازرسی گفت: ۹ هزار و ۸۰۷ مورد خروجی داشتیم که در مقایسه با سال گذشته اش ۲ هزار گزارش افزایش داشتیم.

وی در خصوص افزایش قیمت خودروها گفت: به عنوان مثال خودرو سوزوکی در حدود ١٠٠ میلیون تومان، خودرو ٢٠٠٨ ، ٧٠ الی ٨٠ میلیون تومان و خودرو استپ وی حدود ٣٠ میلیون تومان گران شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط سازمان ورود و سایت هایشان را بررسی کرد. امیدواریم بتوانیم ضمن کنترل قیمت ها شاهد کاهش قیمت هم باشیم.

معتقدیم این قیمت ها حبابی است و قسمت واقعی نیست و مصرف کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال ها هستند که بازار را ملتهب می کنند که امیدواریم با کمک دولت این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: فردا دوشنبه جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی را داریم که نمایندگان سه قوه در این جلسه حضور دارند و امیدواریم در این جلسه در خصوص ٤ بازار خودرو، مسکن، ارز و سکه تصمیم گیری شود.

وی به موضوع خودروهای خارجی و گران شدن بیش از حد آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه سایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت(صمت) هک شد و حدود ٥ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد که از این تعداد حدود ٤ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده است و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این خصوص نیز تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می رسد، مانند ولوو و بی ام و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند. امیدواریم با همکاری سه قوه این بازار را کنترل و قیمت ها را به قیمت واقعی برسانیم.

نظر شما