شناسهٔ خبر: 26156005 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دستور وزیر برای شناسایی منتشرکننده پیغام و مالباختگان

درعید فطر پیغام دروغ عیدی ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان، برخی مشترکان یک اپراتور را به عضویت یک سرویس ۲۰۰ هزار تومان درآورد. وزیر ارتباطات رگولاتوری را به پیگیری منشا انتشار پیام دروغ و شناسایی مالباختگان مکلف کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: در پی انتشار پیام جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان استفاده از کد دستوری خاصی برای بهره‌مند شدن از حجم رایگان اینترنت مشترکان اپراتور اول به مناسبت عید سعید فطر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا با شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی کند و راهکار فوری برای حل این موضوع ارایه شود.

آذری جهرمی فرآیند فعال سازی این گونه سرویس‌ها در اپراتور‌های تلفن همراه را دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد.

طی چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری *۱۰۰*۲*۶*۵*۱# به میزان ۱۲۰ گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده اند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از ۲۰۰ هزار تومان شده اند که این مبالغ در صورتحساب آن‌ها لحاظ شده است.

همراه اول همان زمان در اطلاعیه‌ای جعلی بودن این پیغام را اعلام کرد، اما برای برخی از مشترکان کار از کار گذشته بود و مبالغی را متضرر شده بودند.

در گذشته نیز چنین سوء استفاده‌هایی از مشترکان تلفن همراه شده بود برای مثال در مقطعی شبیه این پیغام دست به دست می‌شد که حاوی کد کمک به خیریه و عتبات بود؛ اما هیچ‌گاه این پیغام‌ها پیگیری نشده بودند و اساسا کسی راهی را برای رسیدگی به این شکایات و شکایت‌های مشابه در اپراتور‌ها متصور نبود.

به نظر می‌رسد با توجه به طرح موضوع و دستور وزیر برای رسیدگی، مالباختگان احتمالی خود نیز می‌توانند شکایت خود را به سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات اعلام کنند.

نظر شما