شناسهٔ خبر: 26155980 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

با دستور وزیر ارتباطات

انتشار پیام جعلی عرضه اینترنت رایگان پیگیری می شود

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا انتشار پیام دروغ اختصاص اینترنت رایگان به مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه پیگیری و رسیدگی شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /با انتشار پیام جعلی در شبکه های اجتماعی با عنوان استفاده از کد دستوری خاصی برای بهره مند شدن از حجم رایگان اینترنت مشترکان اپراتور اول به مناسبت عید سعید فطر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داد تا ضمن شناسایی ارسال کننده این پیام جعلی و معرفی آن به مقامات قضایی، تعداد مالباختگان احتمالی را شناسایی و راهکار فوری برای حل این موضوع ارائه شود.

آذری جهرمی فرایند فعال سازی این گونه سرویس ها را در اپراتورهای تلفن همراه دارای اشکال دانست و خواستار رسیدگی و رفع این مشکل شد.

بنابه این گزارش، در چند روز گذشته و همزمان با عید سعید فطر، پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتور اول به این مناسبت با استفاده از کد دستوری *100*2*6*5*1# به میزان 120 گیگ حجم اینترنت رایگان اختصاص خواهد داد، مشترکانی که فریب این پیام جعلی را خورده اند عضو یک سرویس حجمی با ارزش مالی بیش از 200هزار تومان شده اند که این مبالغ در صورتحساب آنها لحاظ شده است.

نظر شما