شناسهٔ خبر: 26154998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگاهی به زمان‌بندی جشنواره قرآنی دانشگاه پیام‌نور

گروه مسابقات ــ مرحله دانشگاهی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور تا پایان خردادماه به پایان می‌رسد و مرحله کشوری نیز اواخر شهریور یا اوایل مهرماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

نگاهی به زمانبندی جشنواره قرآنی دانشگاه پیام نور

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بخش آوایی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور که تا اواخر اردیبهشت‌ماه فرصت ثبت‌ نام داشت، هم اکنون در مرحله مقدماتی در حال برگزاری است و تا پایان خردادماه این مرحله در تمامی دانشگاه‌ها به پایان خواهد رسید.
مرحله استانی بخش آوایی نیز تا پایان مردادماه ادامه دارد و مرحله کشوری تمامی بخش‌ها و رشته‌ها نیز اواخر شهریور یا اوایل مهرماه برگزار می‌شود. تاکنون استان میزبان این مرحله مشخص نشده است. بخش آوایی بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشيح و هم‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش بخش معارفی که یکی دیگر از بخش‌های شش‌گانه این جشنواره است، نیز در دو مرحله مقدماتی و سراسری برگزار و مرحله مقدماتی این بخش مردادماه و مرحله سراسری نیز شهریورماه برپا می‌شود.
این بخش که زمان ثبت نام برای حضور در آن تا پایان تیرماه اعلام شده است، در هشت رشته شامل رشته‌های آشنایی با احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.
در بخش‌های ادبی، هنری، فناوری اطلاعات و پژوهشی نیز آخرین مهلت ثبت نام آخر تیرماه اعلام شده است. داوری‌های این بخش‌ها نیز شهریورماه و قبل از برگزاری مرحله کشوری جشنواره صورت خواهد گرفت.
بخش پژوهشی در رشته‌های مقاله‌نویسی و تلخيص کتاب، بخش فناوری در رشته‌های تولید نرم‌افزار، کانال‌های مجازی قرآنی و تولید اپلیکشن و ربات، بخش هنری در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر و بخش ادبی نیز در رشته‌های شعر، داستان‌، نمایش‌نامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما