شناسهٔ خبر: 26154778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دهمین یادواره شهید کعبه و سرداران شهید مهریز برگزار می شود

یزد ـ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید کعبه و میثاق با سرداران و شهدای مهریز امشب با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مروی نام، دبیر برگزاری این مراسم امروز در نشست هماهنگی این مراسم با اشاره به اینکه شهدا سند زنده افتخار ملت ایران و رسوایی دشمنان هستند، اظهار داشت: باید توجه داشت پنهان بودن گنج و ارزشمند بودن آن از خصوصیات‌هایی است که سبب ارزشمند شدن آن می‌شود و برای به دست آوردن گنج واقعی نیز باید تلاش کرد.

وی بیان کرد: از اینرو امروز باید تلاش شود فداکاری‌های هشت سال دفاع مقدس‌ که توانست یک نظام الهی و معنوی و متکی بر تفکر و اندیشه درست و برخاسته از ایمان را تحکیم ببخشد را برای نسل جوان تبیین کرده و مانع فراموشی آن شویم.

مروی نامه افزود: شهدا برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام از همه چیز خود گذشتند و در این راه با غیرت و قدرت از حریم اهل بیت(ع) دفاع کردند و وظیفه اصلی مردم است که به هر نحوی یاد و خاطره این بزرگمردان تاریخ ایران اسلامی را زنده نگه دارند.

وی عنوان کرد: یادواره ها و مراسم هایی که به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا برگزار می شود همانند پادزهری است برای حرکات مسمومی که می خواهند یاد شهدا و دلاورمردی آنان به فراموشی سپرده شود این در صورتی است که کشور ما به خاطر مردان فداکار و دلاور و با گذشت در تمام طول تاریخ سربلند بوده است.

دبیر برگزاری دهمین یادواره شهید کعبه و سرداران شهید مهریز تصریح کرد: نگه داشتن یاد شهدا یک مسئله محلی و منطقه ای و مخصوص یک منطقه خاص و زمان خاص نیست و همیشه به آن نیاز است و نباید اجازه دهیم که یاد شهدا به فراموشی سپرده شود.

مروی نام ادامه داد: دهمین مراسم یاد و خاطره شهید کعبه و میثاق با سرداران و شهدای مهریز از امشب تا تا سه شنبه، ۲۷ تا ۲۹ خرداد در حسینیه هدایت شهرستان مهریز با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری از سخنرانان مطرح کشوری و با حضور خانواده شهید حججی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار خواهد شد.

نظر شما