شناسهٔ خبر: 26154382 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۷ خرداد بخوانید؛

آخرین اخبار درمورد ربایش ایرانشهر/واکنش مطهری به علم‌الهدی/تذکرات دریافتی روحانی و وزرایش و...

تذکرات کتبی دریافتی رییس جمهور و وزرا در سال گذشته، ارسال انبوه پیامک‌ها و حضور در دفاتر نمایندگان و تهدید آنها، انتقاد مطهری از هشدار علم‌الهدی به مجلس، دستگیری عامل اصلی پرونده ربایش در ایرانشهر و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست و هفتم خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر ضرورت  شناسایی عوامل تفرقه‌افکن در نهادهای انقلابی گفت:عوامل نفوذی که در نهادهای انقلابی، با نقاب انقلابی‌گری عملا فرمایشات رهبری را بی‌اثر می‌کنند باید شناسایی شوند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تذکرات کتبی نمایندگان در یک سال گذشته (سال دوم فعالیت مجلس دهم) یعنی از هفتم خرداد ماه سال ۹۶ تا ۲۲ خرداد سال ۹۷ نمایندگان ۲۹۱۲ تذکر کتبی به رییس‌جمهور و وزرا داشتند که ۵۴۳ تذکر معادل ۱۸.۶ درصد مربوط به رییس‌جمهور و ۲۳۰۰ تذکر مربوط به ۱۸ وزارتخانه بوده است.

ارسال انبوه پیامک‌ها و حضور در دفاتر نمایندگان و تهدید آنها

بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس کش و قوس‌های فراوانی داشت که البته تهدید نمایندگان موافق این لایحه از سوی جریانی خارج از مجلس، صدای این نمایندگان را درآورد. علاوه بر ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان موافق لایحه، معاون پارلمانی رییس‌جمهور می‌گوید که عده‌ای به دفاتر این نمایندگان رفته و آنها را تهدید کرده‌اند.

همچنینعلی مطهری از هشدار علم الهدی به مجلس درباره تصویب FATF انتقاد کرد و در یادداشتی نوشت: «آقای علم الهدی امام جمعه مشهد به نمایندگان مجلس هشدار داده است که "حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزو مملکت فروشان بودید."این گفته آقای علم الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضا تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATF کمک کند.

به اعتقاد بخش قابل توجهی از شهروندان تهرانی، مسؤولان و کارشناسان حوزه مدیریت شهری پدیده «موتورسیکلت» به دلیل کارکردها و مصارف گوناگونی که در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد از موضوعی «تک بعدی» خارج و به یک پدیده «چندوجهی» مبدل شده است که آثار اجتماعی، امنیتی، روانی، اقتصادی و فرهنگی متنوعی به دنبال داشته است.

در این رابطه محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مدیریت ناهنجاری‌های ناشی از موتورسیکلت «پیچیده و حساس» است معتقد است: بیش از ۸۰ درصد راکبان به روش‌های مختلف از طریق موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند به همین دلیل برخورد با متخلفان به دلیل عوارض و ناهنجاری‌هایی که به وجود می‌آورند، برخوردی پیچیده و حساس است که باید به درستی و هوشمندانه انجام شود؛

رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران درباره تاثیر انتخابات بر روابط ایران و ترکیه هم ابراز کرد: تمامی احزاب از هر طیف و جناحی در ترکیه در مورد اهمیت روابط با ایران نظر مشترکی دارند و بنده معتقدم نتیجه انتخابات هر چه باشد تاثیر منفی در روابط بین دو کشور ندارد و می‌تواند به گسترش روابط دو کشور کمک کند. وی همچنین با تبریک پیروزی ایران در برابر تیم مراکش در مسابقات جام جهانی فوتبال گفت: برد ایران در برابر مراکش باعث خوشحالی ما شد.

همچنین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور طی یک تماس تلفنی با قائم مقام وزیر کشور ترکیه گفتگو کرد. در این تماس تلفنی، طرفین ضمن اظهار خرسندی از گسترش روابط دوجانبه، بر ادامه همکاری در مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته در منطقه و کنترل مرزهای مشترک به ویژه در مواقع خاص و جلوگیری از اقدامات تروریستی تاکید کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکومیت شدید انفجار انتحاری عصر روز شنبه در گردهمایی نیروهای دولتی و گروه‌های افغانی که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت، ضمن همدردی با دولت و ملت و خانواده قربانیان این جنایت، گفت: تروریست‌ها و بدخواهان ملت افغانستان، ثبات و امنیت این کشور را هدف قرار می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر با اعلام دستگیری عامل اصلی پرونده ربایش در ایرانشهر گفت: دستگاه قضا با مخلان امنیت در سطح این شهرستان به جد برخورد می‌کند. محمد خانی افزود: در حال حاضر تحقیقات در رابطه با علل ربایش و دستگیری همدستان فرد دستگیر شده ادامه دارد و بدون شک به زودی به نتیجه می رسد.

در همین ارتباط رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ادعایی که از سوی آقای مولوی در نماز جمعه ایرانشهر اعلام شده مورد تایید ما نیست، گفت: تاکنون ۳ نفر در خصوص موضوع آدم‌ربایی و تجاوز دختران در ایرانشهر شکایت کرده‌اند که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است.

انتهای پیام

نظر شما