شناسهٔ خبر: 26153326 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مرحله استانی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول در سال تحصیلی جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی به مدت سه روز از سه شنبه 29 لغایت پنجشنبه 31 خرداد ماه 97 در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی برای چهارمین سال متوالی بین دانش آموزان متوسطه اول سراسر کشور در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: مرحله آموزشگاهی که اول مهر ماه 96 با شرکت 60 هزار دانش‌آموز استان برگزار و تعداد 220 دانش‌آموز به مرحله استانی راه پیدا کردند و در نهایت 12 نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.
وی به محورهای برگزاری این جشنواره نیز اشاره و عنوان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور پژوهش، زبان انگلیسی، فعالیت‌های آزمایشگاهی، بازارچه، زبان و ادبیات فارسی و دست سازه‌های دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
نامدار به بیان اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی پرداخت و ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان، کیفیت‌بخشی به فرایند یاددهی- یادگیری، فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و در نهایت تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در پایان یادآور شد: سال گذشته 12 دانش‌آموز استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند و در نهایت یک رتبه اولی، دو رتبه دومی و سه رتبه سومی دانش‌آموزان نیز به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شدند.
انتهای پیام

نظر شما