شناسهٔ خبر: 26152768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بودجه فرهنگی از محل برنامه های عملیاتی اختصاص می یابد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به حذف بودجه فصل پنجم دستگاه های فرهنگی گفت: از امسال بودجه دستگاه هایی از محل برنامه های عملیاتی محقق می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز(27 خرداد) در نشست با کارکنان اداره کل ضمن تبریک عیدسعید فطر و قبولی طاعات و عبادات همکاران اظهار کرد: امید می رود زمینه ارتقاء اعتقادی و معنوی روزه داران در این ماه فراهم شده باشد.

 

وی در ادامه به مولفه های اقتدار و قدرت در افراد و سازمان ها اشاره کرد و گفت: پژوهش ها نشان می دهد منابع مالی و اقتصادی اصلی ترین و در دسترس ترین منابع قدرت محسوب می شود.

 

این مقام مسوول منابع درونی را یکی دیگر از مولفه های قدرت نام برد و گفت: تعاریف متعددی در این زمینه وجود دارد ولی یکی از این منابع درونی اعتماد به نفس افراد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خانواده را یکی از منابع درونی اقتدار خواند و گفت: ایجاد اعتماد بین افراد خانواده می تواند موجب اقتدار فرد شود.

 

کرباسی سومین عامل اقتدار را منابع سیاسی نام برد و گفت: خانواده یکی از منابع سیاسی قدرت برای افراد محسوب می شود.

 

وی همچنین از منابع ارتباطی به عنوان عامل بعدی اقتدار یاد کرد و گفت: افرادی که منابع ارتباطی قوی تری نسبت به دیگران دارند از قدرت بالاتری برخوردار هستند.

 

این مقام مسوول از میزان دانش و آگاهی به عنوان آخرین عامل اقتدار یاد کرد و گفت: از اینرو لازم است با مطالعه اطلاعات خود را به بالاترین حد برسانیم.

 

وی با طرح این موضوع که از امسال اختصاص بودجه از محل فصل پنجم حذف شده است و اختصاص بودجه به دستگاه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از محل برنامه های عملیاتی محقق خواهد شد، ادامه داد: برنامه عملیاتی بایستی از سوی کارکنان بخش های فرهنگی و هنری و موسسات وابسته در اسرع وقت تهیه و ارسال شود.

 

کرباسی با ذکر این مهم که ارزشیابی کارکنان براساس معیارهایی همچون ارتباط با وزارتخانه متبوع و سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود، گفت: از اینرو تلاش شود تا ارتباطات با این منابع را بیشتر کنید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: ادارات حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، خبرگزاری جمهوری اسلامی و نهاد کتابخانه های عمومی دستگاه های هم خانواده هستند، از اینرو تمامی تولی گری و ارائه سیاست های کاری این نهادها برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

 

در ادامه معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در سخنانی به تشریح نگاه سیستمی و موفقیت سازمان در سایه این نگاه اشاره کرد و گفت: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر یکی از رسالت های سخت و مهم برعهده متولیان فرهنگی است.

 

ابراهیم قاسمی با اشاره به حساسیت حوزه های مختلف این اداره در بخش های قرآن و عترت، رسانه و امور فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی، آسیب های اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و ایثار و شهادت گفت: این اداره تلاش می کند تا در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری شهرستان های تابعه را مشارکت دهد.

 

وی به اجرای همایش تقدیر از فعالان قرآن، کارگاه اعتیاد و جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان اشاره کرد و گفت: به زودی جشنواره رضوی و مطبوعات و رسانه های استان هم در استان اجرا می شود.

 

در ادامه معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم مصرف فرهنگی را نشانه شخصیت افراد خواند و گفت: با مشاهده مصرف فرهنگی افراد می توان به نوع شخصیت فرد پی برد.

 

جعفر محمدی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های انجام شده برنامه هایی برای به اشتراک گذاشتن دانسته های هریک از همکاران در اداره کل برگزار می شود، بر تقویت فرهنگ مطالعه در بین متولیان فرهنگی تاکید کرد.

نظر شما