شناسهٔ خبر: 26150324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقتدار کشور را به تصویر می‌کشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مردم کرمان دانشگاه‌ها و مراکز علمی را نشانگر اقتدار کشور دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مردم کرمان در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: در هرجای جهان که بخواهند بدانند هر کشوری در چه جایگاهی قرار دارد در معیار‌های مختلف آن کشور را می‌سنجند که علم و دانش از مهمترین آن‌ها هستند.
 
امام جمعه کرمان افزود: در مورد اقتدار یک کشور سه معیار اصلی وجود دارد که جغرافیای ان کشور، معادن و دسترسی به آب‌های آزاد از جایگاه ویژه‌ای برای آن کشور برخوردار است.

وی با توجه به مهم بودن قدرت حاکمیت در بسیج نیرو‌های مردمی در تعیین جایگاه آن کشور گفت: اگر بحرانی یک کشور را تهدید کند حاکمیت باید با سرعت و حجم بالا مردم را بسیج کرده و به صف پشتیبانی از نظام و اهداف نظام هدایت کند. جمعیت یک کشور نیز در تعیین جایگاه آن کشور نقش بسزایی دارد و در این بین جایگاه جمعیت جوان از امتیاز بیشتری برخوردار است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر استراتژیک بودن جمعیت جوانان تحصیلکرده در جایگاه کشور‌ها خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی در یکی از محور‌های قدرت که می‌توانند اقتدار یک کشور را به تصویر بکشانند نقش اساسی ایفا می‌کنند. دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باید به ماموریت‌های مهم نقش جدی خود را ایفا کنند.

وی افزود: تولید اندیشه و فکر ماموریت اصلی دانشگاه‌ها است و هر دانشگاهی باید در ساخت اندیشه‌های نو و جدید حرفی برای گفتن داشته باشند و به هر میزانی که بتوانند خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جدید که مبتنی بر اصول را تولید کنند سهم خود را در ارتقای جایگاه ایران افزایش خواهند داد.

امام جمعه کرمان با توجه به اینکه اندیشه‌های تولیدی نباید در کتابخانه‌ها و ازمایشگاه‌ها خاک بخورد عنوان کرد: دانشگاه‌های کشور باید با عزمی ملی و بین المللی این اندیشه‌ها را گسترش دهند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: نقش استادان و پژوهشگران در تولید و توزیع اندیشه‌ها را نباید نادیده گرفت چرا که موثرترین نقش را در این زمینه دارند.  اگر تولید و توزیع اندیشه و علم به خوبی صورت پذیرد به راحتی می‌توان این علم را به مصرف نیاز‌های کشور رساند.

علیدادی سلیمانی اذعان کرد: دانشگاه‌ها نقش اساسی را در اقتدار کشور خواهند داشت و باید تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و برنامه سازی در دانشگاه‌ها باید یکی از ماموریت‌های اصلی در کشور باشد.

وی جایگاه اساسی هیات امنا را در تصمیم گیری‌ها مهم دانست و تصریح کرد: اعضای هیات امنای دانشگاه‌ها از چهره‌های فرهیخته، مجرب و برجسته علمی هستند که با تجربه‌های ارزشمند خود می‌توانند خدمات بزرگی را به جامعه علمی کشور داشته باشند.
 
دانشگاه‌ها و مراکز علمی اقتدار کشور را به تصویر می‌کشند

نظر شما