شناسهٔ خبر: 26149894 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش ۱۰ درصدی زائران راهیان نور از خراسان جنوبی

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) گفت: امسال تعداد یک هزار و ۲۰۰نفر برای اعزام به راهیان نور غرب و شمال غرب از استان پیش بینی کردیم در حالیکه سال گذشته هزار نفر اعزام شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ حمیدرضا برات‌زاده با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور بیان کرد:همه ساله اعزام کاروان‌های راهیان نور غرب را در ایام تابستان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در استان‌های غربی و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی داریم.

وی خاطرنشان کرد: اعزام اولین کاروان راهیان نور غرب و شمال غرب کشور ششم تیرماه است و این اعزام‌ها تا ۱۲ شهریورماه ادامه دارد.  آشنایی با دوران هشت سال دفاع مقدس در منطقه غرب کشور و استان‌های سردسیر هدف این اردو است که تفاوت زیادی با منطقه جنوب دارد. برنامه‌های فرهنگی این سفر معنوی  شامل بازدید از یادمان‌های عملیات مرصاد، شهدای پاوه در کرمانشاه، شهدای تپه الله اکبر، باشگاه افسران، سیرانبند و بوالحسن در استان کردستان است.

برات‌زاده ادامه داد: همچنین بازدید از منطقه عملیاتی مریوان به دزلی  و جاذبه‌های گردشگری منطقه از دیگر برنامه‌های این سفر معنوی هفت روزه است. افراد متقاضی و علاقه‌مند از اقشار مختلف مردم اعم از بسیجی و غیر بسیجی می‌توانند برای ثبت نام به رده‌های بسیج در پایگاه‌ها، کانون‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تابستان امسال با افزایش ۱۰درصدی زائر نسبت به سال گذشته روبه رو باشیم ادامه داد: امسال تعداد یک هزار و ۲۰۰نفر برای اعزام به راهیان نور غرب و شمال غرب از استان پیش بینی کردیم در حالیکه سال گذشته هزار نفر اعزام شده‌اند.  با توجه به برگزاری کنگره امیران، سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان هر کاروان به نام یکی از شهدای شاخص استان مزین شده است و در طول سفر نیز زندگی نامه، وصیت نامه و خاطرات شهدا برای زائرین تبیین خواهد شد.همچنین امکان حضور زائرین به شکل کاروانی با اتوبوس و خودروی شخصی در راهیان نور غرب و شمال غرب کشور مقدور است.

انتهای پیام

نظر شما