شناسهٔ خبر: 26149708 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رهایی مطرح کرد:

برگزاری فرصت های مطالعاتی ویژه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برای دانشجویان مقطع دکتری فرصت‌های مطالعاتی در مراکز بین‌المللی برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از کمبودهای موجود در دوره دکتری برگزاری فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان در خارج کشور است، اظهار داشت: دانشجویان دوره دکتری باید به مدت 6 تا 12 ماه فرصت انجام فعالیت تحقیقاتی در مراکز بین‌المللی را داشته باشند، به عنوان مثال با ایجاد ارتباط با دانشگاه‌های آلمان این فرصت برای دانشجویان فنی و مهندسی فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آینده با توسعه همکاری‌های بین‌المللی و اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌ها این شرایط برای سایر گروه‌های دانشجویی هم فراهم می‌شود و واحدهای دانشگاهی نیز در این زمینه باید یک سیاست تشویقی را دنبال کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزشی دوره دکتری، همراه با توسعه تحقیقات و نوآوری با استفاده از فرصت‌های مطالعاتی، دانش‌آموختگان این دوره را به سطح معتبرترین دانشگاه‌های ملی و بین‌المللی خواهد رساند.

انتهای پیام/

نظر شما