چندی پیش و در جریان کنفرانس مطبوعاتی شرکت مایکروسافت در E3 2018 بود که ضمن اعلام خبر پیوستن استودیو پلیگراند گیمز (Playground Games) به مایکروسافت، جدیدترین بازی ساخته شده توسط این استودیو یعنی Forza Horizon 4 به همراه تریلری معرفی شد. حال پس از گذشت چند روز از این وقایع توسعهدهندگان این عنوان اطلاعات و جزئیات بیشتری از آن منتشر کردهاند.
بهتازگی آقای جان نولز (Jon Knoles) کارگردان طراح بازی Forza Horizon 4 در مصاحبه با وبسایت DualShockers در مورد موضوعات مختلفی از این عنوان صحبت کردهاند. ایشان اشاره کردند که مکانهای زیادی در جهان وجود دارند که با فصول مختلف تغیر پیدا میکنند و تیم توسعهدهنده نیز تعدادی از آنها را برسی کرده است. ایشان دریافتند که در ابتدا مردم اعتقاد داشتند که ژاپن مکانی است که بازی در آن جریان دارد اما آقای نولز نمیدانند که این موضوع چگونه و از کجا به ذهن مردم خطور کرده است. به هر حال ایشان فاش کردند که ژاپن همیشه یکی از گزینههایی بوده که توسعهدهندگان به آن فکر میکردند چراکه ژاپن کشوری زیبا با فصلهایی رویایی است.
بریتانیا (که محلی است که پلیگراند گیمز در آن واقع است) دارای شگفتیهای جغرافیایی گوناگونی است.
تپههای قدیمی، تپههای جدید، تپههای عجیب. انواع مختلفی از تپهها در بریتانیا وجود دارد . . . به عنوان مثال میتوان از تپههای Roseberry Topping و Arthur’s Seat نام برد.
آقای نولز همچنین به شهر تاریخی ادینبورگ اشاره کردند. پلیگراند عاشقانه برروی بریتانیا کار میکند چون این مکانی است که در آن زندگی میکنند و میخواهند آن را درست و عالی بسازند.
همچنین بریتانیا دارای تاریخچهی عمیق اتومبیل رانی است و جادههای آن در کشور به عنوان “جادههای رانندگی شگفتانگیز” شناخته میشوند.
نقشهی بازی قسمتهایی از ولز، اسکاتلند و انگلستان را در بر میگیرد که کاملا عالی شبیه سازی شدهاند.
همینطور مشخص شد که اندازهی بزرگی نقشه تقریبا با Forza Horizon 3 برابر است.
هنگامی که صحبت از بریتانیا میشود شما نمیتوانید از فکر کردن به خشکهچینهایی (دیوارهای سنگی) که قرنها قدمت دارند اجتناب کنید و آقای نولز نیز تائید کردند که تمام این دیوارها تخریبپذیر هستند. البته دیوارهایی هم هستند که قابل تخریب نیستند اما آنها شکل و ظاهری متفاوت و زمختتر از دیگر دیوارها دارند که برای بازیبازان کاملا قابل تشخیص است.
آقای نولز همچنین درمورد چگونگی کارکرد مکانیک فصلها توضیحاتی ارائه کردند. اول از همه مشخص شد که شما در ابتدای بازی یک “Rocket Tour” مربوط به هر فصل را دریافت خواهید کرد. هنگامی که در بخش کمپین حدوداً یک ساعت در هر فصل را سپری کنید Horizon Year کامل را دریافت خواهید کرد. همچنین صاحب شغل و خانه خواهید شد که میتوانید از آنها به عنوان پایگاه خانگی خود استفاده کنید.
پس از آن شما به “ساعت کنترل سرور” منتقل خواهید شد و این موضوع برای کسانی که در تمام نقاط جهان مشغول بازی کردن Forza Horizon 4 هستند یکسان است. از آن به بعد هر فصل برابر با یک هفتهی واقعی در جهان خواهد بود. تمام بازیبازان جهان ساعت، زمان، آب و هوا و تغیرات فصلی یکسانی را در بازی تجربه خواهند کرد. بالاتر از آن، حتی همین فصلهای یکسان نیز همیشه یکسان نخواهند بود و تیم توسعهدهنده هر دفعه تغیراتی در آنها بهوجود خواهد آورد.
در هر فصل بازیباز رویدادها، چالشها، پاداشها، Forzathonها و محتویات جدیدی دریافت خواهد کرد. هیچکدام از زمستانها یکسان نیستند و همهی افراد این موارد را در کنار هم تجربه خواهند کرد.
توضیحات ارائه شده و اطلاعات منتشر شده فوقالعاده هیجانانگیز بهنظر میرسند. شاید پس از Forza Horizon 3 کمتر کسی فکر میکرد مجموعهی Forza Horizon بتواند باز هم به نوآوری و ابتکار ادامه دهد اما در Forza Horizon 4 نیز ما همچنان شاهد غافلگیریهایی شگفتانگیز از جانب استودیو پلیگراند گیمز هستیم. عنوان Forza Horizon 4 در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۷ (۲ اکتبر ۲۰۱۹) برای پلتفرمهای ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
نظر شما