شناسهٔ خبر: 26142871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

قلب پسر جوان با ضربه چاقوی برادر شکافته شد

ساعت 13 بیست و دوم خرداد جاری مأموران کلانتری 169 مشیریه در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند پسر جوانی در پارک گلشن واقع در اتوبان امام رضا (ع)، بعد از میدان آقانور به قتل رسیده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ دقایقی بعد از اعلام این خبر سیدسجاد منافی‌آذر؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی و کارشناسان پزشکی قانونی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند. تیم جنایی با حضور در محل وقوع قتل با جسد غرق در خون پسر بیست و پنج ساله‌ای مواجه شدند که با یک ضربه چاقو به قلبش به قتل رسیده بود. بررسی اولیه نشان داد مقتول با برادرش در خارج از پارک درگیر شده، برادر مقتول طی درگیری با ضربه چاقو برادرش را هدف قرار داده، در نهایت نزاع به داخل پارک کشیده شده و متهم از صحنه جرم متواری شده است. تحقیقات تکمیلی نشان داد قاتل با برادرش اختلافات مالی داشته است. در نهایت با دستور سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس امور جنایی تهران جسد مقتول برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای بازداشت متهم فراری ادامه دارد.

بازداشت ۷۰۰ نفر در ارتباط با سایت‌های شرط‌ بندی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا از بازداشت ٧٠٠ نفر در ارتباط با سایت‌های شرط‌بندی خبر داد. به گزارش مهر، علی نیک نفس اظهار کرد: پلیس فتا ضمن بستن ۵ هزار وبسایت شرط‌بندی فعال، ٧٠٠ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده است. وی با بیان اینکه در این زمینه ۷۵۰ پرونده تشکیل و ٧٠٠ متهم دستگیر و تحویل مقام‌های قضایی شده‌اند، افزود: ٣٧ میلیارد تومان در حساب‌های سایت‌های قمار بوده که مسدود شده است. نیک نفس با اشاره به اینکه بسیاری از وبسایت‌های شرط‌بندی در ایران «کلاهبرداری» نیز می‌کنند، گفت: این وبسایت‌ها مبالغی را که از کاربرها برای قمار می‌گیرند در مواردی فارغ از نتیجه شرط‌بندی به حساب افراد موردنظرشان می‌ریزند. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در ایام برگزاری جام جهانی پدیده شرط بندی و قمار در کشور افزایش یافته که به خانواده ها توصیه می‌کنیم نظارت لازم را بر فرزندان خود داشته باشند و همچنین موارد مشکوک را به پلیس فتا اطلاع دهند.

تصادف مرگبار وانت‌پیکان با تابلو مسیرنما 

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ یک تن در تصادف وانت پیکان با پایه تابلوی راهنمای مسیر در بزرگراه آزادگان خبر داد. سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر گفت: حوالی ساعت 19 دیروز یک دستگاه وانت پیکان در مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان قبل از پل شهید کاظمی‌در حال حرکت بود که ناگهان با جدول حاشیه بزرگراه برخورد کرد و پس از آن با برخورد به پایه تابلو راهنمای تعیین مسیر متوقف شد. مومنی  با اشاره به حضور عوامل امدادی و پلیس راهور در  محل گفت: بررسی علائم حیاتی نشان داد که متاسفانه درپی شدت ضربه وارده یکی از سرنشینان وانت پیکان در دم در محل حادثه فوت کرد و فرد دیگر به دلیل مصدومیت به بیمارستان منتقل شد. وی درباره علت این حادثه نیز گفت: بررسی کارشناسان پلیس راهور نشان داد که عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه علت وقوع این حادثه بوده‌است. مومنی به رانندگان توصیه کرد که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت  و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا در صورت بروز هرگونه حادثه بتوانند به راحتی وسیله نقلیه را کنترل کنند.

دستگیری دو سارق زورگیر افغان 

دستگیری 260 خرده فروش مواد مخدر و دستگیری اعضای باند سارقان مسلح دستگاه های فلز یاب توسط اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ به همت کلانتری جوادیه تهران پارس، دو سارق که از اتباع افغان زورگیری می‌کردند دستگیر شدند. سرهنگ غلامرضا یوسفوند رئیس کلانتری ۱۲۶ جوادیه تهران پارس در گفتگو با مهر با بیان این مطلب گفت: در روزهای اخیر، سرقت هایی از اتباع افغان به کلانتری گزارش شده بود؛ این سرقت ها عمدتا در بوستان های سطح منطقه صورت می‌گرفت و قربانی‌ها هم اتباع افغان بودند. وی افزود: به همین منظور، یک تیم تجسس تشکیل و مشخص شد که سارقان عمدتا در ساعات ابتدایی شب که اتباع افغان که عموما کارگران ساختمانی بودند، برای استراحت و قدم زدن به بوستان ها مراجعه می‌کردند، اقدام به زورگیری و سرقت می‌کردند. سرهنگ یوسفوند اضافه کرد: این دو سارق با تهدید چاقو، وجوه نقد و گوشی های تلفن این کارگران را به سرقت می‌برند. رئیس کلانتری جوادیه تهران پارس در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل فضای رعب و وحشتی که این دو سارق ایجاد می‌کردند، چهره آن ها در خاطر اتباع افغان نمی‌ماند و همین موضوع کار را برای شناسایی دشوارتر می‌کرد. وی ادامه داد: تا اینکه ساعت ۲۱ در پارک پلیس در همان منطقه اعلام سرقت به کلانتری گزارش شد و ماموران سریعا گشت خود را به محل حادثه رساندند. با حضور ماموران پلیس مشخص شد که دو سارق، اموال دو افغان را پس از تهدید و ضرب و شتم به سرقت برند. سرهنگ یوسفوند اضافه کرد: یکی از شهروندان که در بوستان حضور داشت، به شرح واقعه پرداخت و علاوه بر بیان مشخصات دو سارق عنوان کرد که آن ها با یک موتور سیکلت با مشخصات ذکر شده از محل متواری شدند. رئیس کلانتری جوادیه افزود: با توجه به مشخصات موتور و سارقان جست و جو آغاز شد و سرانجام دو سارق در یک بوستان رویت شدند، اما به محض مشاهده نیروهای کلانتری، از محل گریختند. وی گفت: پس از تعقیب و گریز هر دو سارق که سابقه دار هم بودند دستگیر شدند و از آن ها چاقو و قمه کشف شد.

همکاری آقا و خانم مهندس 
برای سرقت از مردان مجرد

ماموران پلیس، دختر و پسر تحصیل‌کرده و معتادی را که اقدام به سرقت فرش‌های ابریشمی گران قیمت از خانه مردی جوان کرده بودند، دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، چندی پیش ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان از فعالیت یک زن و مرد سابقه‌دار در حوزه استحفاظی خود با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. در تحقیقات ماموران مشخص شد که این زن و مرد جوان هر دو اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین داشته و تا کنون چندین بار اقدام به سرقت اموال گرانبها از خانه مردان مجرد کرده‌اند که پرونده چند مورد از آنها نیز در حال رسیدگی بود. در ادامه تحقیقات، ماموران متوجه شدند که این افراد قصد فروش اموال سرقتی را دارند که با کسب مجوز از مقام قضایی برای دستگیری این افراد وارد عمل شده و این زن و مرد جوان را در حالی که قصد فروش دو تخته فرش ابریشمی نفیس و تعدادی اقلام آنتیک را به یک مالخر داشتند، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. با انتقال دو متهم به کلانتری، تحقیقات از آنان آغاز شد و ماموران در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که هر دو متهم دارای تحصیلات دانشگاهی و مهندس هستند. متهم زن دستگیر شده که مهری نام داشت و حدود ۳۰ سال سن داشت در اعترافات خود به ماموران گفت که مدرک کارشناسی معماری داشته، اما از حدود ۲۰ سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز کرده است. این متهم که به گفته خودش چندین بار قصد ترک مصرف مواد مخدر را داشته اما موفق نشده، به ماموران گفت: در یک شرکت معماری مشغول به کار بودم، اما به دلیل اعتیاد به مصرف شیشه و هروئین اخراج شدم. خانواده ام نیز با اعتیاد من کنار نیامده و در همین شرایط بود که در یک مهمانی با پوریا آشنا شدم. پوریا هم معتاد به مصرف شیشه بود و از همین جا بود که رابطه ما شکل گرفت. پوریا همدست مهری نیز که مهندس برق و معتاد به مصرف مواد مخدر است، در این باره به ماموران گفت: مهری به عنوان طعمه، سوار خودروی مردان دارای وضعیت مالی خوب میشد و پس از طرح دوستی با آنان وارد خانه این افراد می شد. در آخرین سرقت نیز با همین شیوه پیش رفته، مهری با مردی حدودا ۳۷ ساله که چندین تخته فرش ابریشمی نفیس و اشیا گران‌ قیمت آنتیک در خانه داشت، طرح دوستی ریخت، پس از حضور در خانه او در نوشیدنی‌اش مواد خواب آور ریخت و سپس با من تماس گرفت و با کمک هم اشیا گران‌ قیمت را از خانه این فرد خارج کردیم، اما قبل از آنکه آن را به فروش برسانیم، دستگیر شدیم. سرهنگ علیرضا شعبانپور - رییس کلانتری ۱۱۸ ستارخان با تایید این خبر گفت: این افراد که در روز ۲۲ خرداد ماه دستگیر شدند، در اعترافات خود ادعا کردند که با کمک فردی دیگر اقدام به جعل فاکتور برای اشیا مسروقه میکردند تا با قیمت بالاتری آن را به فروش برسانند و پس از آن نیز درآمد آن را خرج خرید مواد مخدر کرده اند. وی با بیان اینکه برای این افراد پروندهای تشکیل شده و آنان به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: بررسی ارزش ریالی اموال مسروقه نشان داد که تنها دو تخته فرش ابریشمی مسروقه بیش از  ۴۰ میلیون تومان ارزش دارند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما