شناسهٔ خبر: 26141907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اولین عید فطر مسلمانان روهینگیا در اردوگاه های بنگلادش

مسلمانان روهینگیا که از چندی پیش از بیم حملات ارتش و گروه های تندرو در میانمار مجبور به فرار به بنگلادش شده اند در اردوگاه های خود عید فطر را جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، این نخستین عید فطر مسلمان روهینگیا از زمان حملات ارتش میانمار و کشتار گسترده آنان به شمار می آید که آنها را مجبور به فرار از خانه های خود به بنگلادش کرده است.

صدها هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا که از اوت گذشته مجبور به فرار به بنگلادش شده اند، نخستین عید فطر خود را در اردوگاه های آوارگان در بنگلادش جشن می گیرند.

رحیم اودین، سی و پنج ساله می گوید امسال جشن پایان ماه رمضان متفاوت بود زیرا دست کم این افراد جایی را یافته اند که می توانند با آرامش حضور داشته باشند، جشن بگیرند و بدون هیچ مزاحمتی در مساجد حاضر شوند. برخی نیز با فروش بخشی از دارائی های به جا مانده خود برای فرزندان خود لباس های نو و به مقدار وسعشان، غذایی مخصوص عید تهیه کردند.

با نزدیک شدن ماه های بارندگی و امکان جاری شدن سیل و رانش زمین، مسلمانان در عید امسال برای در امان ماندن از این حوادث دست به دعا بر داشتند. برخی نیز با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته، شعارهایی را در خصوص لزوم بازگشت با کرامت و امنیت مسلمانان به کشور خود سر دادند.

بر اساس ارزیابی های سازمان ملل، حدود هفتصد هزار مسلمان روهینگیا از زمان شروع سرکوب ها که به باور سازمان ملل پاکسازی قومی به شمار می آید، وارد بنگلادش شده اند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2309436" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2154365/2309436?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما