شناسهٔ خبر: 26141565 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
راهنمایی و رانندگی مشکل مرا حل کند

اداره راهنمایی و رانندگی که به روش‌های گوناگون و به خصوص جریمه‌ها و تعویض پلاک درآمدهای خوبی دارد، حداقل برخی از خدمات را هم به مردم بدهد. من یک خودروی پراید دارم که مرتباً در شهر مشهد جریمه می‌شود، در حالی که در اندیمشک هستم! بارها به راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده‌ام که بررسی کنند مشکل از کجا است، اما متاسفانه هر بار مرا به جاهای دیگری حواله می‌دهند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند این مشکل را حل کنند!

مرادیان ـ اندیمشک

هرم پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی دولتی!

متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها در پیمانکاری‌ها به صورت هرمی عمل می‌کنند؛ یک پیمانکار پروژه‌ای را از یک دستگاه دولتی می‌گیرد، به پیمانکار دیگر می‌دهد و او همین کار را تکرار می‌کند و گاهی تا ۵، ۶ پیمانکار بدون این که کاری کرده باشند فقط یک پروژه را تحویل می‌گیرند و سود می‌برند و به دیگری تحویل می‌هند نمونه این نوع عملکرد را می‌توان در راه آهن دید. چنین روندی به جز استهلاک اموال مردم و سودهای کلان برای عده‌ای، چیزی در برندارد و همین موضوع باعث می‌شود که عاقبت سرکارگران بی‌کلاه بماند و حقوق‌هایشان را نپردازند.

از کارگران پیمانکاری راه‌آهن

هنگام نماز برنامه‌های جذاب پخش نکنند

پخش سریال‌ها و برنامه‌های جذاب از صدا و سیما به هنگام نماز باعث می‌شود که مردم بعضاً از نماز اول وقت یا نماز جماعت غفلت کنند و باز بمانند. خوب است مسئولان صدا و سیما در پخش برنامه‌های خود به این مهم دقت داشته باشند تا مومنان هم به فرایض دینی خود برسند و هم از برنامه‌های خوب صدا و سیما استفاده کنند.

بیننده تلویزیون

پاسخگویی ضعیف ادارات دولتی به مراجعان

چرا برخی از ادارات دولتی در پاسخگویی به ارباب رجوع خیلی ضعیف عمل می‌کنند؟ آیا داشتن یک واحد روابط عمومی یا اطلاعات کارآمد و مسئولیت شناسی کار سختی است که از انجام آن سرباز می‌زنند و نمی‌توانند مردم را به درستی راهنمایی کنند؟ اگر مردم بدانند برای هر کاری در ادارات دقیقاً کی و کجا و چگونه باید مراجعه کنند،‌ هم کارها به خوبی انجام می‌شود و هم خود سازمان‌ها و دستگاه‌ها کارشان آسانتر خواهد شد.

خانم مراجعه کننده به ادارات دولتی

دولت چگونه خسارات را جبران می‌کند؟

از سوی بانک مرکزی اعلام شده است سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری که مبالغ بالای ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان طلب دارند، در فلان زمان برای دریافت سپرده‌های خود مراجعه کنند. سؤال من این است که این پول‌ها قرار است از کجا در اختیار سپرده‌گذاران قرار گیرد؟ اگر از بیت‌المال است که ما راضی نیستیم دولت که هنوز افزایش حقوق سال ۹۷ بازنشستگان را پرداخت نکرده است چگونه می‌خواهد خساراتی را که صاحبان این مؤسسات ایجاد کرده‌اند، جبران کند؟

تلفن به خط ارتباطی

تلفن گویای سازمان بازنشستگی خراب است

چند هفته است که تلفن گویای سازمان بازنشستگی کشوری خراب است و بازنشستگان سالمند برای یک سؤال ساده مجبورند به صورت حضوری به این سازمان مراجعه کنند. لطفاً این مشکل را در روزنامه درج کنید تا تلفن مذکور دوباره راه‌اندازی شود.

بازنشسته کشوری

مشکلات روستای ما را برطرف کنند

دهیار و رئیس شورای روستای «ماتک» از توابع صومعه‌سرای استان گیلان در شهر زندگی می‌کنند و این در حالی است که روستای ما مشکلات زیادی دارد و کسانی که هفته‌ای یک بار به روستا سر می‌زنند، نمی‌توانند این مشکلات را برطرف کنند. برق در روستای ما کشش لازم را ندارد و آب آشامیدنی تصفیه شده هم نداریم، مسئولان روستا توضیح دهند که برای رفع این مشکلات چه کارهایی کرده‌اند؟

فلاحی ـ روستای ماتک گیلان

تسریع در اتصال منازل به شبکه فاضلاب

سال‌هاست که هزینه‌های سنگین احداث شبکه فاضلاب شهری از اهالی شهرک همای جنوبی واقع در منطقه ۲ ناحیه ۲ تهران دریافت شده و کارهای لازم عمرانی و حفاری آن هم به پایان رسیده، اما متاسفانه قدم آخر که همان اتصال منازل به شبکه فاضلاب است، با تاخیر بسیار و با بی‌برنامگی مواجه شده و مشکلات فراوانی برای اهالی ایجاد کرده است. ساکنان منطقه خواستار اقدام فوری و افتتاح پروژه یاد شده هستند.

از ساکنان شهرک‌ همای جنوبی

سایت‌های اینترنتی سفارتخانه‌ها ساماندهی شود

سایت‌های اینترنتی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور دارای طراحی‌های متفاوت و خدمات دهی بسیار ضعیف هستند که جا دارد وزارت امور خارجه با بررسی و مشورت با کارشناسان مجرب، یک طرح کلی و منظم برای آنها ایجاد کند. در حال حاضر برای مثال سایت اینترنتی سفارت ایران در برن سوئیس برای متقاضیان سفر و گردش به ایران بسیار گیج کننده و ضعیف است.

منصوری ـ از ایرانیان ساکن سوئیس

توسعه خطوط ریلی ضروری است

با توجه به مشکلات پیش آمده در خرید هواپیماهای نو از سوی ایران، بهتر است مسئولان تمامی توان خود را بر توسعه خطوط ریلی و راه‌اندازی قطارهای برقی پرسرعت متمرکز کنند و در این راه از اروپا کمک بگیرند. با توسعه قطارهای درون و برون شهری رونق اقتصادی و توزیع امکانات در همه جای کشور و به خصوص مناطق محروم هم تحقق می‌یابد.

عدالتخواه

چرا خیابان ایران زمین را مسدود کرده‌اند؟

بعد از این که در دولت قبلی مجوز ساخت برج‌های ۲۷ طبقه در بلوار ایران زمین شهرک غرب به بابک زنجانی داده شد، ما ساکنان خیابان گلستان جنوبی دیگر روی آسایش را ندیده‌ایم و از جمله نمی‌دانیم که چرا ورودی بلوار ایران زمین به خیابان گلستان را مسدود کرده‌اند؟ با مسدود شدن این ورودی اهالی مجبورند یک کیلومتر راه بروند و برگردنند، اگر خیابانی را که ساخته‌اند امنیت و استحکام دارد، چرا ورودی آن را بسته‌اند؟

از ساکنان شهرک غرب

مردم اقلام فاسدشدنی بیرون از مغازه‌ها را نخرند

چند ماه است که پیگیر جمع‌آوری اقلام فاسدشدنی مانند پفک، چیپس و نان از بیرون مغازه‌ها در دزفول هستم. با توجه به دمای بالای هوا در خوزستان این مشکل در دیگر شهرهای استان‌ هم وجود دارد و سلامت مردم را تهدید می‌کند. طی این چند ماه به هر جا که به ذهنم رسیده است، از اداره بهداشت، تا شهرداری و دفتر امام جمعه مراجعه کرده‌ام، اما متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشته است. ای کاش رسانه‌ها کمک کنند و از مردم بخواهند از خرید این اقلام که بیرون از مغازه‌ها نگهداری می‌شوند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند،‌ خودداری کنند.

غلامرضا فتحی ـ دزفول

مزاحمت سگ‌ها در پارک قیطریه

علیرغم وجود تابلوی «ورود سگ‌ ممنوع» در پارک قیطریه، متاسفانه افرادی که تعدادشان کم هم نیست، اقدام به آوردن سگ‌های خود به این پارک می‌کنند و علاوه بر آلوده شدن سطح پارک با مدفوع این حیوانات،‌ بعضاً صدای ناهنجار برخی از این سگ‌ها موجب آزار کودکان و سالمندان می‌شود و متاسفانه هیچ نگهبانی جلوی آنها را نمی‌گیرد و نمی‌دانیم این مشکل را چه کسی باید حل کند؟

شهروندی از قیطریه

نمایندگان به صورت مشروط به روسیه بروند

با این که با سفر برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روسیه برای دیدن مسابقات جام جهانی فوتبال مخالفت شده است، معتقدم که با شرایطی باید این کار انجام شود و سودمند هم خواهد بود. اگر برخی از نمایندگان محترم از کمیسیون‌های مربوط به ورزش به این سفر بروند و ماموریت تعریف شده برای کسب تجربه دیگر کشورها در زمینه ورزش را داشته باشند، نه فقط این سفر بد نیست، بلکه پسندیده هم خواهد بود مشکل آنجا است که نمایندگان یا هر مأمور دیگر دولتی بخواهند از رانت خود استفاده کنند و صرفاً برای تماشای مسابقات و تفریح به روسیه بروند.

یک هموطن

نظر شما