شناسهٔ خبر: 26137574 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پیروزی خروس‌های آبی در اولین گام/شاگردان دشان با دردسر از سد استرالیا گذشتند

تیم ملی فوتبال فرانسه به عنوان مدعی کسب مقام قهرمانی موفق شد استرالیا را در نخستین بازی اش در جام جهانی شکست دهد.

صاحب‌خبر -

العالم _ ورزشی

دیدار تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و استرالیا از ساعت 14 و 30 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه آرنا در شهر کازان آغاز شد که با 3 گل به ثمررسیده در نیمه دوم که 2 مورد آن از روی نقطه پنالتی زده شد، فرانسه به برتری 2 بر یک مقابل حریف آسیایی رسید.

گل‌ها:گریژمن(57 پنالتی)، پوگبا (81) برای فرانسه،جدنیاک(63 پنالتی) برای استرالیا 

 داور:آندرس کوینیا،اروگوئه

اخطارها: تولیسو(فرانسه)،بهیچ، لکی، میلیگان(استرالیا)

اخراج:-

ترکیب فرانسه:

لیوریس، پاوارد، واران، اومتیتی، لوکاس، کانته، تولیسو (78- ماتویدی)، پوگبا، امباپه، دمبله (70-فقیر)، گریژمن (70- ژیرو)

ترکیب استرالیا:

ریان، رادیسون، میلیگان، ساینسبوری، بهیچ، جدیناک،موی، لکی، روجیک (72-اروین)، رابی کروز (84- ارزانی)، نابوت (64- جوریچ)

شرح نیمه اول

دو نماینده فوتبال اروپا و آسیا با سیستم‌های متفاوت مصاف خود را آغازکردند.فرانسه تحت هدایت دشان با روش 3-3-4 و استرالیا با 4-4-2 گام به میدان گذاشتند.

آبی‌پوشان فرانسه که یکی از مدعیان قهرمانی این دوره محسوب می‌شوند،‌از ابتدا کنترل توپ را در اختیار و با استفاده از 3 مهاجم خود‌ گریژمن، امباپه و دمبله، از همان آغاز بازی، به دروازه حریف زردپوش حمله کرده و موقعیت‌های را ایجاد کردند.

اما بعد از تحمل فشار حملات در دقایق ابتدایی، استرالیا با ارائه بازی منطقی، بتدریج  به جلو حرکت کرد.این تیم تحت ثاثیر برد روز گذشته تیم ملی ایران، به عنوان نماینده دیگر آسیا، با دل و جرائت در مصاف با حریف اروپایی ظاهر شد  و حتی در دقیقه 16 روی یک ضربه ایستگاهی، موقعیت خوبی را برای ورود توپ به دروازه فرانسه ایجاد کرد که با واکنش خوب لیوریس، گلر آبی‌پوشان روبه‌شد.

شرح نیمه دوم

در نیمه دوم فرانسه با آنالیز بازی حریف آسیایی، بر شدت حملاتش افزود.هرچند که استرالیا نیز حرکات حریف را زیر نظر داشت.با این حال در دقیقه 57 فرانسه ، گریژمن هنگام ورود به محوطه جریمه توسط رادیسون سرنگون شد که داور بازی با بازبینی خطای رخ داده و استفاده از تکنولوژی ویدیوچک، اعلام خطای پنالتی کرد.

به همین خاطر تیم آبی‌پوش توسط گریژمن به گل رسید.این برتری تنها 6 دقیقه دوام یافت.زیرا روی یک سانتر هوایی به محوطه جریمه تیم اروپایی، اومتیتی در هوا، با دست توپ را لمس کرد که داور اعلام پنالتی کرد.

جدنیاک نیز این ضربه را به گل تبدیل کرد تا نتیجه برابر شود.

با این حال فرانسه که تعویض‌های در خط حمله کرد، با سرعت بیشتری به کار ادامه داد تا این که در دقیقه  81 فرانسه با شوت زیبای پوگبا که به گل برتری رسید.

در این هنگام از فن‌آوری خط دروازه استفاده  و مشخص شد که توپ از خط دروازه استرالیا عبور کرده است.

از این گروه تیم‌های پرو و دانمارک از ساعت 20:30 به میدان می‌روند.

نظر شما