شناسهٔ خبر: 26131740 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

وصیت‌نامه دانشجوی بسیجی شهید حسن زندی حاجی‌آبادی/ در خط امام حرکت کنید

دانشجوی بسیجی شهید «حسن زندی حاجی‌آبادی» در وصیت‌نامه خود آورده است : «اگر من شهید شدم کاری نکنید که دشمن شاد شود. مرا همچنین امانتی بدانید که آن را به صاحب اصلیش برگردانیده‌اید.»

صاحب‌خبر -

وصیت‌نامه دانشجوی بسیجی شهید حسن زندی حاجی‌آبادی/ در خط امام حرکت کنیدبه گزارش خبرنگار ساجد، دانشجوی بسیجی شهید «حسن زندی حاجی آبادی» در تاریخ پنجم شهریور ۱۳۴۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ پنجم مرداد ۱۳۶۷ در پاسگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه

با درود و سلام خدمت یگانه عالم بشریت مهدی (عج) و با درود به روح پرفتوح شهدا و با سلام خدمت امام و امت شهیدپرور سفارشاتی دارم:

اول: تقوا، تقوا، تقوا را نصب العین قرار دهید.

دوم: مواظب توطئه‌های ضد انقلاب و منافقین باشید.

سوم: در خط امام حرکت کنید و رهنمود‌های ایشان را اطاعت کنید.

چهارم: صبر و مقاومت را در برابر مصائب و سختی‌ها پیشه کنید.

و، اما پدر و مادرم:

پدر و مادر عزیز و مهربانم از اینکه در زندگی باعث آزار و اذیت شما شدم و از اینکه نتوانستم قدر واقعی شما را بدانم معذرت می‌خواهم.

اگر من شهید شدم کاری نکنید که دشمن شاد شود. مرا همچنین امانتی بدانید که آن را به صاحب اصلیش برگردانیده‌اید.

صحبتی با برادرانم:

اگر به شما هم بد کردم معذرت می‌خواهم. در هر حال مرا حلال کرده و در مصائب و مشکلات مقاومت کنید و در مشکلات یار و یاور پدر و مادرم باشید.

صحبتی با برادر و خواهر کوچکترم:

جداً از روی شما خجل و شرمسارم چرا که بار‌ها باعث اذیت و غمگین شدن شما شدم. مرا حلال کنید چرا که در جائزالخطا بودن انسان شکی نیست و درستان را با کوشش تمام بخوانید و خود را به اخلاق اسلامی مجهز کنید. در آخرباز هم مرا حلال کنید.

از کلیه فامیل طلب مغفرت می‌کنم. در مجالسی که برایم می‌گیرید روضه حضرت فاطمه سلام الله علی‌ها و حضرت امام حسین علیه السلام را بخوانید.

اگر جنازه‌ام به دستتان رسید در بهشت زهرا و به دست پدرم به خاک سپرده شود. با وسایل و پولهایم هر طور که می‌خواهید عمل کنید. ضمناً ۲۳ روز را که در ایام ماه مبارک رمضان در جبهه بودم روضه قضا دارم، برایم بگیرید.

ماه در ره عشق نقض پیمان نکنیم

گر جان طلبد روح خدا دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود

ما پشت به سالار شهیدان نکنیم

التماس دعا

قبل از شهادت بیت المقدس ۷-شلمچه

الاحقیر حسن زندی

۱۳۶۷/۳/۵»

انتهای پیام/ 900

نظر شما